امضای توافقنامه حفاظت از گونه‌های حیات وحش در شرکت‌کشت و صنعت نیشکر فارابی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 آذر 1400 | 11:53 ق.ظ
امضای توافقنامه حفاظت از گونه‌های حیات وحش در شرکت‌کشت و صنعت نیشکر فارابی توافقنامه‌ای بین شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و اداره کل محیط زیست خوزستان امضا شد.

تورج بهادری مدیرعامل شرکت‌کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی گفت: با هدف حفاظت از گونه‌های حیات وحش در محدوده شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم‌فارابی، توافقنامه‌ای بین شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و اداره کل حفاظت از محیط زیست خوزستان امضا شد.

او بیان داشت: حفاظت از حیات وحش و گونه‌های متعدد و متنوع جانوران، از دو سال پیش پیشنهاد تبدیل اراضی کشاورزی این کشت و صنعت به مناطق شکار ممنوع را داد که پس از ارائه پیشنهاد و تائید آن، در سال ۱۳۹۹ توافقنامه‌ای فیمابین شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان منعقد گردید.

بهادری با بیان اینکه براساس این تفاهم نامه هر گونه تیراندازی و شکار جانوران در محدوده ۱۵ هزار هکتاری شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی ممنوع است، افزود: این امر گامی موثر در حفظ و حمایت از گونه‌های مختلف حیات وحش بخصوص گونه‌های نادر و در معرض انقراض پرندگان موجود در شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت‌کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی بیان داشت: قصد داریم تور‌های گردشگری را با هدف معرفی تنوع زیستی و همچنین ظرفیت‌های گردشگری طبیعی شرکت، در سطح استان و کشور برگزار کنیم که کار‌های اولیه آن در دست پیگیری و اقدام است و در آینده نزدیک اجرایی خواهند شد.

این مقام مسئول ادامه داد: پیش از این در زمان برگزاری اولین جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان ۱۴۰۰) که به میزبانی شرکت حکیم فارابی برگزار گردید، اولین تور عکاسی طبیعت گردی با حضور عکاسان مختلف از سراسر استان اجرا و مورد استقبال فراوان قرار گرفت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار