رشد ۳ برابری کاربری پهپادها در بخش کشاورزی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 آذر 1400 | 10:05 ق.ظ
رشد ۳ برابری کاربری پهپادها در بخش کشاورزی رشد تقاضا و کاربری پهپادها در بخش کشاورزی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳ برابر افزایش نشان می دهد. رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: توسعه کاربری پهپادهای کشاورزی در راستای هوشمندسازی بخش کشاورزی صورت می گیرد و تاکنون ۶۵ نوع و مدل پهپاد کشاورزی توسط […]

رشد تقاضا و کاربری پهپادها در بخش کشاورزی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳ برابر افزایش نشان می دهد.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: توسعه کاربری پهپادهای کشاورزی در راستای هوشمندسازی بخش کشاورزی صورت می گیرد و تاکنون ۶۵ نوع و مدل پهپاد کشاورزی توسط ۱۲ شرکت، عرضه شده است.

کامبیز عباسی افزود: در حال حاضر، نزدیک به ۴۵۰ تا ۴۶۰ دستگاه پهپاد کشاورزی در بخش کشاورزی کشور جذب و برای انجام عملیات مختلف با محوریت سمپاشی استفاده می شود.

وی اضافه کرد: پهپادهای کشاورزی برای کودپاشی، گرده افشانی، بذرکاری در مراتع و سایر عملیات کشاورزی در مناطق صعب العبور که امکان تردد ماشین وجود ندارد و یا در ارتفاع درختان مورد استفاده قرار می گیرد.

عباسی درباره دلایل رشد کاربری پهپادهای کشاورزی، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته کشاورزان به صورت الگویی با پهپاد آشنا شدند و اکنون استفاده از این فناوری مورد استقبال آنها قرار گرفته است ضمن آن که ما هم توانستیم بخش های دولتی، نظارتی و امنیتی و بخش اعتباری کشور را در مورد ضرورت استفاده از این فناوری نوین در بخش کشاورزی قانع کنیم.

وی با اشاره به این که تسهیلات خرید پهپاد از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی قابل پرداخت است، تصریح کرد: بهره برداران می توانند ۸۰ درصد قیمت این پهپادها را تسهیلات با نرخ کارمزد ۱۵ درصدی و با دوره بازگشت پنج تا هفت سال دریافت کنند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، ادامه داد: با توجه به استقبال بهره برداران از این پهپادها و اهمیت هوشمندسازی بخش کشاورزی، پیشنهادهایی مبنی بر ایجاد تسهیلات مستقل برای پهپادهای کشاورزی داشته ایم.

وی اظهار داشت: پیش بینی می کنیم با روند کنونی به طور میانگین سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ دستگاه پهپاد جذب تسهیلاتی شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار