معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان تاکید کرد: استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی در پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی

تاریخ انتشار: دوشنبه 13 دی 1400 | 11:51 ق.ظ
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان تاکید کرد: استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی در پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دادگستری خوزستان که با حضور ویدئو کنفرانسی رؤسای دادگستری ها و دادستان های عمومی انقلاب سراسر استان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و سردار سلیمانی و یاران وی، اظهار داشت: علاوه بر […]

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دادگستری خوزستان که با حضور ویدئو کنفرانسی رؤسای دادگستری ها و دادستان های عمومی انقلاب سراسر استان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و سردار سلیمانی و یاران وی، اظهار داشت: علاوه بر اهمیت تشکیل شورای پیشگیری، استفاده از گروه های مختلف مردمی نیز اهمیت بسزایی در ارتقای مشارکت عمومی دارد.
وی ادامه داد: علاوه بر سازمان های مردم نهاد و بسیج، اصناف نیز از ظرفیت بسیار مناسبی برخوردار است که می تواند در این مسیر راهگشا باشد.
حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی گفت: وجود بیش از پنج هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان شایسته نیست و دستگاه های حاکمیتی و نظارتی در کنار نهادهای فرهنگی باید به ارتقای آگاهی های عمومی در خصوص عواقب حفر این چاه ها، بپردازند.
وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم، پیشگیری از قاچاق مواد مخدر و سلاح و استفاده از سلاح غیرمجاز و مجاز است و باید نقش اسلحه در وقوع جرائم بررسی شود تا در این خصوص بتوان به تصمیم جامع تری دست یافت.
معاون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دادسگتری استان با تاکید بر اهمیت برخورد با مدیرانی که ترک فعل می کنند، گفت: اقدامات قابل توجهی توسط دادستان های سراسر استان انجام می شود که باید به اطلاع مردم رسانده شود تا احساس امنیت و امید در آنان ارتقا یافته و از سوی دیگر مجرمان برای ارتکاب جرم، احساس ناامنی کنند.
حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی بیان داشت: قوای سه گانه، دستگاه ها و موسساتی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت دارند، باید به وظایف خود پایبند باشند و هرجا کم کاری و تخلفی دیدند، با آن برخورد کنند.
در ادامه این نشست، شجاع معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان، برخی از دادستان های حاضر در این جلسه و کارشناسان معاونت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دادسگتری استان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار