آلایندگی هوای اهواز و سوسنگرد در وضعیت ناسالم قرار گرفت

تاریخ انتشار: سه شنبه 21 دی 1400 | 10:02 ق.ظ
آلایندگی هوای اهواز و سوسنگرد در وضعیت ناسالم قرار گرفت شاخص کیفیت هوای شهرهای اهواز و سوسنگرد روز سه شنبه با وجود بارش باران در وضعیت ناسالم و شهرهای آبادان و شوشتر در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.

با خروج سامانه بارشی از استان خوزستان و استقرار هوای پایدار از ابتدای هفته جاری غلظت آلودگی هوا در شهرهای مختلف این استان روند افزایشی داشته است از طرفی با ورود سامانه جدید به استان از دوشنبه شب این امید وجود داشت که این آلایندگی کاهش یابد ولی با وجود بارش باران در ساعت های اخیر همچنان شاخص آلایندگی در برخی شهرهای خوزستان در وضعیت ناسالم قرار دارد.

بر اساس اعلام روز سه شنبه مرکز کنترل و پایش محیط زیست شاخص کیفیت هوای کلانشهر اهواز با افزایش غلظت آلودگی با ثبت عدد ۱۷۰ و سوسنگرد با ۱۶۳ در وضعیت قرمز و ناسالم و شهرهای آبادان با ثبت ۱۵۰ و شوشتر با ۱۲۵ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.

ایستگاه پایش هوا واقع در استانداری خوزستان با ۱۶۳، حفاری با ۱۶۰، پادادشهر با ۱۵۸ و  پست برق شماره ۳ با ثبت عدد ۱۵۷ شاخص کیفیت هوای اهواز را در این مناطق ناسالم اعلام کرده اند.

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان روز یکشنبه با پیش بینی افزایش آلایندگی در اهواز و کارون با صدور اطلاعیه ای ساعت آغاز کار اداره های اهواز و کارون به علت شرایط اضطراری آلودگی هوا در روز دوشنبه را با ۲ ساعت تاخیر در ساعت ۹:۳۰ اعلام کرده بود همچنین در این اطلاعیه برای فعالیت شرکت های آلاینده برای کنترل آلودگی محدودیت هایی اعمال شد.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

در شرایط هوای پاک (۰ تا ۵۰) کیفیت هوا خوب است و پیامدی بهداشتی ندارد. در شرایط هوای سالم (۵۱ تا ۱۰۰) کیفیت هوا قابل قبول است؛ اما برخی از مواد آلاینده ممکن است مشکلات مختصری برای شماری از افراد به‌ طور غیرمعمول حساس به آلودگی هوا ایجاد کنند.

در شرایط هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۰۱-۱۵۰) افراد گروه حساس از جمله افراد مبتلا به بیماریهای ریوی مانند آسم، افراد دارای بیماری قلبی، کودکان و سالمندان ممکن است دچار مشکل و ناراحتی تنفسی شوند.

در شرایط هوای ناسالم (۱۵۱-۲۰۰) همه افراد در صورت قرار گرفتن درازمدت در معرض هوای با این شدت آلودگی ممکن است دچار علایم تنفسی شوند همچنین افراد گروه حساس ممکن است دچار پیامدهای بیشتری شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار