تولید بیش از یک میلیون تن محصول در پتروشیمی بوعلی سینا

تاریخ انتشار: سه شنبه 25 بهمن 1401 | 08:42 ق.ظ
تولید بیش از یک میلیون تن محصول در پتروشیمی بوعلی سینا در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا یک میلیون و ۷۲۴ هزار و ۸۹۰ تن محصول در ۱۰ ماهه امسال تولید شد که نشان دهنده افزایش ۵ درصدی میزان تولید است.

حجم تولیدات این مجتمع آروماتیکی در ۱۰ ماهه امسال با افزایش ۵ درصدی نسبت به دوره مشابه پارسال به یک میلیون و ۷۲۴ هزار و ۸۹۰ تن رسیده است که گویای تولید با ۱۱.۸ برابر ظرفیت اسمی است.

در این مدت بر اساس نیاز بازار‌های داخلی و خارجی، تولید محصول ریفرمیت به حدود ۷۲۷ هزار تن رسیده که ۱۴.۶ برابر برنامه سال ۱۴۰۱ را محقق کرده و وضعیت در محصول برش سنگین بسیار مطلوب‌تر از پیش بینی بوده و تولید این محصول با عبور از ۵۰۵ هزار تن به ۱۴.۲ برابر تولید به برنامه رسیده است.

این مجتمع آروماتیکی تا پایان دی ماه با ثبت رکورد‌های جدید در تولید محصولات، یک میلیون و ۷۲۴ هزار و ۸۹۰ تن محصول عرضه کرده که به معنای پوشش ۱۲.۹ برابری تولید به برنامه در امسال و تولید با ظرفیت ۱۱.۸ برابر ظرفیت اسمی مجتمع بوده است.

در این مدت واحد پارازایلین شرکت پتروشیمی بوعلی سینا نیز با توان مهندسان داخلی و تلاش کارکنان مجتمع به مرحله پیش راه‌اندازی رسیده و آماده بهره‌برداری رسمی است.

پیش بینی می‌شود راه‌اندازی این واحد، علاوه بر افزایش سودآوری مجتمع تا ۵۰ میلیون دلار در سال، جهش تازه‌ای در افزایش تولید محصولات و رفع نیاز شرکت‌های وابسته به محصولات آن ایجاد کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار