بلوکه کردن بخشی از تسهیلات بانکی غیرقانونی است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 بهمن 1401 | 09:10 ق.ظ
بلوکه کردن بخشی از تسهیلات بانکی غیرقانونی است مدیر شعب بانک ملی خوزستان از غیرقانونی بودن انسداد بخشی از مبلغ وام توسط بانک‌ها خبر داد.

بهکارمرام مدیر شعب بانک ملی خوزستان در خصوص بلوکه کردن بخشی از مبلغ وام گفت: با توجه به قوانین و مقررات و بخشنامه بانک مرکزی هر گونه انسداد مبلغ اعطای تسهیلات غیرقانونی است.

او می‌گوید:  در آخرین جلسه شورای هماهنگی بانک‌های خوزستان این موضوع مطرح و این تصمیم اتخاذ شد که هیچگونه  مبلغی از درخواست کنندگان تسهیلات  انسداد نداشته باشیم و قوانین و بخشنامه بانک مرکزی را مدنظر قرار دهیم.

مدیر شعب بانک ملی خوزستان ادامه داد: انتظار داریم هم استانی‌ها در صورت عدم رعایت این موضوع از سوی شعب بانکها، با مدیریت و مراجع قانونی بانک‌های عامل  در سطح استان تماس لازم را داشته باشند.

آقای بهکار مرام در خصوص فعال نبودن بانک‌ها در اعطای وام ازدواج گفت:  موقع ثبت نام درخواست کنندگان باید از سامانه  ازدواج ثبت نام کنند  و باتوجه به اینکه این سامانه خاص بوده و  از سوی بانک مرکزی بارگذاری می‌شود  و سهمیه‌ای که به  بانک‌ها داده می‌شود  و با توجه به مبالغی که بصورت سپرده قانونی قرض الحسنه دارند تنظیم می‌شود،  طبیعی است که یکی دو مورد از بانک‌ها باز نیست  و برخی درخواست کنندگان نیز بانک‌های خاص خود را انتخاب می‌کنند و عدم بارگذاری  در سامانه کمی ملموس است.

طبق بخشنامه بانک مرکزی بلوکه کردن بخشی از تسهیلات بانکی ممنوع است، اما برخی بانک‌ها همچنان این دستورالعمل را رعایت نمی‌کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار