خطر سیلابی شدن رودخانه ها با ورود سامانه جدید بارشی به خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 20 فروردین 1402 | 08:49 ق.ظ
خطر سیلابی شدن رودخانه ها با ورود سامانه جدید بارشی به خوزستان مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه جدید بارشی از اواخر روز سه شنبه وارد استان می شود و خطر سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها را به دنبال دارد.

محمد سبزه زاری بیان کرد: در بررسی نقشه های پیش یابی تا اواسط هفته جاری جوی نسبتا پایدار بر روی استان قرار دارد و پدیده غالب در بیشتر نقاط استان غبار صبحگاهی و وزش باد متوسط به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی در برخی از ساعات خواهد بود.

وی افزود: سامانه بارشی از اواخر روز سه شنبه تا اواسط روز جمعه استان را تحت تاثیر قرار می دهد، طی روز چهارشنبه و پنجشنبه بارش باران (در برخی ساعات بارش شدید باران)، رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نقاط مستعد ریزش تگرگ مورد انتظار است.

سبزه زاری ادامه داد: با توجه به پتانسیل بالای بارشی این سامانه لازم است در خصوص خطراتی از قبیل افزایش سرعت باد، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رود خانه ها، صاعقه، مه و کاهش دید و… توجه و تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان با پیش بینی روند افزایش سه تا چهار درجه ای دما تا اواسط هفته جاری در سطح استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته اهواز و امیدیه با ۳۴.۴ و ایذه با ۷.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداقل دمای اهواز ۱۷.۵ و حداکثر۳۴.۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه فعال بارشی و بالابودن شاخص های ناپایداری از اوایل روز چهارشنبه ۲۳ فروردین تا اواخر روز پنجشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرده که سبب رگبار و رعد وبرق در بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی استان، حوضه های آبریز بالادست سدهای دز و کارون، وزش بادهای متوسط تا شدید و احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار