هدفگذاری احیای ۸ هزار واحد تولیدی کشور در سال جاری

تاریخ انتشار: پنجشنبه 7 اردیبهشت 1402 | 16:09 ب.ظ
هدفگذاری احیای ۸ هزار واحد تولیدی کشور در سال جاری معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: با همتی که تقریبا ۱۵ دستگاه و نهاد انجام دادند بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ واحد اقتصادی به چرخه اقتصادی برگشتند. سید امیرحسین مدنی امروز (۷ اردیبهشت) در جشن کارگاه‌های احیاشده در دزفول اظهار کرد: ابتدای امسال یکی از نقاط برجسته‌ای که مقام معظم رهبری […]

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: با همتی که تقریبا ۱۵ دستگاه و نهاد انجام دادند بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ واحد اقتصادی به چرخه اقتصادی برگشتند.

سید امیرحسین مدنی امروز (۷ اردیبهشت) در جشن کارگاه‌های احیاشده در دزفول اظهار کرد: ابتدای امسال یکی از نقاط برجسته‌ای که مقام معظم رهبری نسبت به دولت و شرایط کشور در پیام نوروزی خود مطرح کردند، بحث احیای واحدهای اقتصادی بود. ایشان فرمودند که از تولید حمایت و هزاران واحد تولیدی در کشور احیا شد؛ این ناظر به اتفاقی است که در سال ۱۴۰۱، در دولت سیزدهم افتاد.

وی افزود: با همتی که تقریبا ۱۵ دستگاه و نهاد انجام دادند بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ واحد اقتصادی به چرخه اقتصادی برگشتند. با این ۴هزار و ۲۰۰ واحد حدودا نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع و سرمایه‌های مردم احیا شد. با مبلغ اندک و حداقلی که دولت و مجموعه نهادهایی که همکاری می‌کردند گذاشتند، حدودا ۸۰ هزار اشتغال ایجاد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری عنوان کرد: ۱۶۰ واحد از ۴ هزار و ۲۰۰ واحد اقتصادی، سهم استان خوزستان بود. در این ۱۶۰ واحد، تقریبا ۲ هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم احیا شده است و برای بیش از ۶ هزار نفر شغل ایجاد شد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی در خوزستان ایجاد شود

مدنی بیان کرد: پیشنهاد ما برای این استان با مجموعه‌های متعدد پیشران، این است که حتما صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی از محل مسئولیت‌های اجتماعی یا غیر از آن، شکل بگیرد تا به عنوان منابع تامین کننده مالی، از صنایع حمایت ویژه کنند. همچنین بسیاری از کارآفرینان مشکل تامین مواد اولیه دارند که اگر تامین شود، می‌توانند ظرفیت تولید و اشتغال را بالا ببرند.

وی ادامه داد: در سالی که رشد تولید مطرح شده است اگر بشود صندوقی متشکل از مجموعه‌های بالادستی پتروشیمی، فولاد و مجموعه‌های دیگری که در استان کار می‌کنند و زیرشاخه‌های متعددی دارند، را ایجاد کرد تا مجموعا عددی را به عنوان سرمایه‌گذاری در حوزه مواد اولیه در اختیار کارآفرینان و تولیدکنندگان قرار دهند، می‌توان تولید را چند برابر کرد؛ در سالی که سال رشد تولید است هدفگذاری این است که ۸ هزار واحد احیا شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار