آئین تجلیل از مدرسان و کارکنان آموزش شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

تاریخ انتشار: شنبه 16 اردیبهشت 1402 | 08:05 ق.ظ
آئین تجلیل از مدرسان و کارکنان آموزش شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همزمان با روز ملی تجلیل از مقام معلم، با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، جمعی از مدیران و کارکنان این شرکت، از مدرسان و کارکنان مدیریت آموزش تجلیل شد. مراسم تجلیل از مدرسان و کارکنان مدیریت آموزش شرکت ملی مناطق نفتخیز […]

همزمان با روز ملی تجلیل از مقام معلم، با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، جمعی از مدیران و کارکنان این شرکت، از مدرسان و کارکنان مدیریت آموزش تجلیل شد.

مراسم تجلیل از مدرسان و کارکنان مدیریت آموزش شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، مهندس دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، حمیدی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و تعدادی از مدیران و کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در سالن همایش‌های کوی فدائیان اسلام برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ضمن قدردانی از تشکیل این مراسم با بیان اینکه مقام معلمی مقام انبیا است اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با کارکنان وزارت آموزش و پرورش، نقشه راه ۲۰ سال آینده کشور را ترسیم کردند که اگر مدیران سابق کشور دستورات رهبری را پیش می‌بردند امروز با این عقب افتادگی دچار نبودیم.

وی افزود: هر پیشرفتی که در نظام جهان هستی رقم بخورد، در سایه تعلیم و تربیت یک معلم انقلابی و متعهد است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه معلم برای تحول بر دیگران باید از خود آغاز کند، بیان داشت: در ۲۳ سال عمر با برکت پیامبر اکرم(ص) در سایه تعالیم و رفتار رحیمانه ایشان، منطقه حجاز چنان دچار تغییر شد که بسیاری از رفتارهای غیر انسانی و ضد بشری از بین رفت.

وی ادامه داد: پیش از آنکه دانش و علم معلم بر جامعه اثر بگذارد، رفتار و اخلاق او اثر می‌گذارد چون معلم نه تنها در میان دانش آموزان و محصلان بلکه در کل جامعه الگو است و معلمان عزیز این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهند.

پیش از این، مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطقن نفتخیز جنوب ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران ایجاد تحول عظیم در نظام آموزشی را خواستار شد و اظهار داشت: همه کارکنان نظام آموزشی و معلمان برای یک هدف و آرمان بزرگ تلاش کنند و برای این منظور باید ضمن همیاری و همکاری در کنار هم، به دنبال اعتلای نظام اسلامی باشیم.

وی افزود: صنعت نفت در دوران جدید خود بر ایجاد یک تحول عظیم در آموزش و پژوهش سرمایه گذاری کرده است چراکه هر گونه پیشرفت و توسعه در صنعت را از راه آموزش و پژوهش می‎دانیم و در این راه بارها تاکید کرده‌ام در راه حمایت از طرح‌های علمی و پژوهشی هر چه در توان داشته باشم انجام خواهم داد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در تشریح جایگاه علم در جامعه اسلامی گفت: راه رستگاری در دین اسلام از طریق علم آموزی است که آیات و روایات متعدد و گسترده مبین این مسئله است.

وی ادامه داد: متاسفانه در موضوع علم و آموزش، در جامعه ما کم کاری شده است و مشکلات امروز ما چه در صنعت و چه در جامعه، نتیجه این کم کاری‌ها در حوزه آموزش است.

مهندس دانشی در خصوص نقش و اهمیت آموزش در صنعت نفت گفت: اگر بنا باشد در تاسیسات، در میزان تولید کشور، در حوزه خروج از مشکلات اقتصادی و شکست تحریم‌ها دستاوردهایی حاصل شود، راهش جز علم و توجه ویژه به پژوهش نیست.

وی در خصوص برنامه‌های مناطق نفت‌خیز در حوزه پژوهش و فناوری بیان داشت: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در تحول نوین خود، برنامه‌های سنگینی صورت گرفته است و در این حوزه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه پژوهشی تصویب کرده‌ایم و این در حالی است که در ۱۰ سال پیش از آن، جمعا حدود ۸۰ میلیارد پروژه تعریف شده بود و امیدواریم تا پایان ۱۴۰۲ به رقم ۳۵۰۰ میلیارد افزایش دهیم.

در ابتدای این مراسم نیز، مسعود حمیدی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم و توجه صنعت نفت به حوزه آموزش و پرورش کشور بیان داشت: نظام آموزش و پرورش کشور در دوران جدید خود، به دنبال یک نحول گسترده و عظیم بر اساس منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که همیشه راهکار برون رفت از بسیار مشکلات بوده است.

وی افزود: این تحول در سایه حمایت و پشتیبانی صنعت کشور به خصوص صنعت نفت، آینده کشور را بسیار درخشان خواهد کرد.

در انتهای این مراسم، با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان و جمعی از مدیران عالی مناطق نفتخیز در جایگاه، از پیشکسوتان، کارکنان و اساتید منتخب اداره آموزش مناطق نفت‌خیز جنوب تقدیر شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار