کشف ۴۱ دستگاه تولید ارز دیجیتال در اهواز

تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 | 08:51 ق.ظ
کشف ۴۱ دستگاه تولید ارز دیجیتال در اهواز فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف ۴۱ دستگاه ماینر تولید ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان اهواز خبر داد.

سردار سید محمد صالحی در خصوص جزئیات این خبر اظهار کرد : در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و جمع آوری دستگاه های غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال، ماموران فرماندهی انتظامی کلانشهر اهواز با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود : در این راستا ماموران پلیس پس از هماهنگی با مرجع قضائی ۴۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال که به صورت قاچاق و غیر قانونی راه اندازی شده بودند کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه ارزش دستگاه های مکشوفه ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد : در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سردار صالحی خاطر نشان کرد: برخورد با قاچاق کالا و مخلان نظام اقتصادی کشور از اولویت های فراجا بوده و از شهروندان می خواهیم در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیرمجاز در زمینه قاچاق کالا و استخراج غیر قانونی ارز دیجیتال بلافاصله مراتب را از طریق شماره تماس۱۱۰ اطلاع دهند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

 

کشف ماینرهای قاچاق در یک منزل مسکونی در دزفول

همچنین فرمانده انتظامی دزفول گفت: ۲۴ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در یک منزل مسکونی در دزفول کشف شد.

سرهنگ روح اله گراوندی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای شناسایی و برخورد با استفاده کنندگان دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال بدون مجوز، ماموران پلیس آگاهی در معیت عوامل اداره برق با اقدام اطلاعاتی دقیق از فعالیت فردی که با مقاصد سودجویانه اقدام به راه‌اندازی غیرقانونی مزرعه کوچک از دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال در منزل شخصی خود کرده بود، آگاه شدند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی نسبت به بازدید از محل مورد نظراقدام و موفق به کشف و ضبط ۲۴ دستگاه ماینر غیرمجاز شدند.

فرمانده انتظامی دزفول با بیان اینکه کارشناسان ارزش تجهیزات کشف شده را افزون پنج میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این ارتباط یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار