ناترازی ۱۰ هزار مگاواتی برق در سال ۱۴۰۲

تاریخ انتشار: شنبه 30 اردیبهشت 1402 | 11:22 ق.ظ
ناترازی ۱۰ هزار مگاواتی برق در سال ۱۴۰۲ سخنگوی صنعت برق گفت: به خاطر مشترکان جدیدی که هر ساله به جمع مشترکان صنعت برق اضافه می‌شوند، دو هزار مگاوات افزایش مصرف سالیانه را داریم، اما تخمینی که برای ناتزاری امسال زده می‌شود حدود ۱۰ هزار مگاوات است.
آقای رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: برای سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی خیلی سنگینی کردیم که ناترازی را به حداقل برسانیم و بیش از ۷ هزار و ۴۵ مگاوات از ابتدای دولت سیزدهم نیروگاه جدید اضافه شده و این برای کاهش ناترازی کمک کرده.
 
وی افزود: با برنامه ریزی های خوبی که انجام شده از جمله پاداش صرفه جویی مشترکان خانگی امید داریم که  ناتزاری های برق را بتوانیم به حداقل ممکن برسانیم. 
 
آقای رجبی مشهدی ادامه داد: دو روز دیگر یعنی از ابتدای خردادماه طرح تشویقی شروع می شود همه مشترکان این را حق خود بدانند و حتی آن هایی که مطلع نیستند را مطلع کنند تا در این طرح بتوانند مشارکت داشته باشند.
 
وی اضافه کرد: حتما وسایل برقی در خانه داریم که این ها را می توان درست استفاده کرد و یا اینکه در مناطق گرمسیر بعضاً سه یا چهار کولر دارند اتاقی که تردد در آن وجود ندارد یا کم تردد است خاموش کنند و از این تشویقی ها برخوردار بشوند. 
 
سخنگوی صنعت برق افزود: باتوجه به اینکه افزایش نرخ پاداش را تا دو هزار تومان داشتیم،  مبلغ تشویقی ها در مناطق گرمسیرمی تواند تا یک میلیون تومان برای کسی که صرفه جویی کند محاسبه و پرداخت بشود.
 
وی گفت: عمدتاً کشور ما در مناطق عادی یا اقلیم عادی محسوب می شوند و اگر مشترکی از دور کُند کولرهای آبی استفاده کنند و سال گذشته فرض کنیم از دور تند استفاده می کردند یا لامپ های اضافی، وسیله برقی که مازاد بر استفاده باشد، آن را خاموش کنند می توانند تا ۱۵۰ هزار تومان در ماه از پاداش صرفه جویی استفاده بهره مند شوند. 
 
آقای رجبی مشهدی ادامه داد:  از همه هموطنان می خواهیم که از ابتدای خرداد ماه مدیریت مصرف را شروع کنند و ما هم قول می دهیم برق را به صورت پایدار به همه مردم و هموطنان عزیز تعمیم کنیم و برق پایداری را همه داشته باشند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار