مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

نرخ بیکاری در خوزستان ۱۱.۶ درصد است / اطلس اقتصادی استان تدوین شد

تاریخ انتشار: شنبه 30 اردیبهشت 1402 | 09:12 ق.ظ
نرخ بیکاری در خوزستان ۱۱.۶ درصد است / اطلس اقتصادی استان تدوین شد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، نرخ بیکاری در این استان را ۱۱.۶ درصد برشمرد و گفت: یک اطلس اقتصادی جامع طبق ظرفیت‌های اقتصادی استان و به منظور افزایش میزان اشتغال تدوین شد. اصغر رشنودی در حاشیه نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دزفول در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان تعهد اشتغال خوزستان […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، نرخ بیکاری در این استان را ۱۱.۶ درصد برشمرد و گفت: یک اطلس اقتصادی جامع طبق ظرفیت‌های اقتصادی استان و به منظور افزایش میزان اشتغال تدوین شد.

اصغر رشنودی در حاشیه نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دزفول در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان تعهد اشتغال خوزستان در سال جاری ۶۳ هزار مورد اعلام شده که این میزان تعهد برای ۴۰ دستگاه است.

وی، میزان تعهد اشتغال سال گذشته خوزستان برای ۳۹ دستگاه را ۶۰ هزار و ۵۸ مورد برشمرد و افزود: در سال گذشته ۱۱۹ درصد تحقق اشتغال در سامانه رصد ثبت شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: امیدوار هستیم امسال با همت و تعامل همه دستگاه‌های خوزستان ۶۳ هزار شغل واقعی در استان محقق شود.

رشنودی در ادامه مردمی شدن اقتصاد به منظور رشد تولید و اشتغال را از جمله برنامه‌های در دستور کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان دانست و عنوان کرد: همه ظرفیت‌ها و پایه‌های اقتصادی استان بررسی شده‌اند، بر این اساس چشم اندازی که برای حوزه اشتغال استان در نظر گرفته شده صرفاً متناسب با تعهد ۶۳ هزار شغل برای ۴۰ دستگاه نیست بلکه این اداره کل یک برنامه جامع و یک اطلس اقتصادی تدوین کرده که بتوان با استفاده از ظرفیت‌های موجود میزان اشتغال استان را به شکل چشمگیری افزایش داد.

وی ادامه داد: در این اطلس همه پایه‌های اقتصادی و ظرفیت‌های مختلف خوزستان از جمله اقتصاد دریا، مرز، صنایع استراتژیک، اقتصاد حوزه روستا، اقتصاد شهر، کشاورزی، درآمدهای ملی، موقعیت استراتژیک و بخش‌های مختلف گنجانده شده است. نسخه این اطلس قابل عملیاتی بوده و انتظار می‌رود همه دستگاه‌های استان در راستای تحقق این امر مهم با تمام توان همکاری کنند چرا که ما به تنهایی یک مهره از یک پازل هستیم.

رشنودی ابراز امیدواری کرد از طریق اجرایی کردن این اطلس بتوان در بازه زمانی کوتاه مدت نتایج خوبی را در حوزه اشتغال و تولید استان به دست آورد.

وی در خصوص آمار بیکاری خوزستان توضیح داد: عده‌ای هستند که دارای حقوق و شاید بیمه نیز باشند اما خود را به عنوان بیکار تلقی می‌کنند، بنابراین اگر این موضوع ساماندهی شود، آمار بیکاری در استان حدود ۲۱۰ هزار نفر معادل ۱۱.۶ درصد است که این میزان ۲ درصد بالاتر از نرخ بیکاری کشور است اما اگر این افراد ساماندهی نشوند آمار بیکاری در استان افزایش یافته و به ۱۵ درصد می‌رسد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان تاکید کرد: باید تلاش شود در کنار ایجاد اشتغال بر مبنای پایه‌های اقتصادی و همکاری دستگاه‌ها برای رفع معضل بیکاری، برای دست یابی به میزان بیکاری واقعی به ساماندهی افرادی که خود را بیکار تلقی می‌کنند، پرداخته شود و در نهایت به نقطه‌ای دست یابیم که در خوزستان فقط یک نوع بیکاری ارادی وجود داشته باشد.

شایان ذکر است در پایان این نشست از زحمات مجتبی ظفری پور رییس سابق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دزفول قدردانی و علی فیروزکوهی به عنوان سرپرست جدید اداره معارفه شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار