ممنوعیت ۴۵ روزه صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس

تاریخ انتشار: دوشنبه 1 خرداد 1402 | 10:02 ق.ظ
ممنوعیت ۴۵ روزه صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات خوزستان، از ممنوعیت صدور مجوز صید ماهی حلوا سفید به دلیل شروع فصل تخم ریزی و کمک به بهسازی ذخایر این گونه ارزشمند آبزی دریایی از فردا (دوشنبه) اول خرداد ماه ۱۴۰۲خبر داد.

فرامرز مزارعی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به بررسی محققان پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و همچنین مصوبات کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان و به منظور کمک به بهسازی ذخایر ماهی حلوا سفید (Pampus argenteus) در فصل تخم‌ریزی این گونه، صدور مجوز صید توسط واحدهای صدور مجوز از اول خرداد ماه ۱۴۰۲، ممنوع است.

وی ادامه داد: در همین راستا هرگونه صید، جابه‌جایی و حمل ادوات صیادی در صیدگاه‌ها و بنادر ماهیگیری در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس از ۱۱ خرداد ماه سال جاری به مدت ۴۵ روز ممنوع خواهد بود.

مزارعی بیان کرد: فرماندهی یگان حفاظت از منابع آبزی شیلات استان نیز در صورت مشاهده تخلف نسبت به برخورد قانونی خواهد کرد.

ماهی حلواسفید یا زبیدی از گونه‌های آبزی باارزش در معرض خطر انقراض در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس است.

فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان دریایی و صید در فصل ممنوعیت آسیب‌های جدی به ذخایر ماهی حلوا سفید وارد کرده است.

بخشی از ماهی حلواسفید به کشورهای حوزه خلیج فارس به‌خصوص کویت قاچاق می‌شود.

صیادان خوزستانی سالانه ۵۰ تا ۵۵هزار تُن ماهی و میگو از صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌کنند. استان خوزستان از نظر صید دریایی پس از سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر در جایگاه چهارم کشوری قرار دارد.

ورود شناورهای خارجی به محدود صیدگاه‌های داخلی، فعالیت شناورهای صیادی فاقد پروانه، سنگینی ناوگان صید و استفاده از روش‌های غیرقانونی و مخرب صید (ترال) از چالش‌های صید و صیادی در صیدگاه‌های مناطق ساحلی خوزستان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار