خوزستان تأمین کننده گندم ۱۲ میلیون نفر در کشور

تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 خرداد 1402 | 09:03 ق.ظ
خوزستان تأمین کننده گندم ۱۲ میلیون نفر در کشور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان : خرید تضمینی گندم از مرز یک میلیون و ۶۳۶ هزار تن گذشت.

سید رحمت الله پریچهر با بیان اینکه خوزستان تأمین کننده گندم ۱۲ میلیون نفر در کشور است، گفت: رکورد خرید گندم در خوزستان نسبت به سنوات قبل شکسته شده است.

 

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم و بازرگانی از جمله مهمترین فرآیند‌های سامانه سیفا محسوب می‌شود بیان کرد: کار این سامانه با ثبت اطلاعات کشاورز از سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی آغاز شده و پس از مشخص شدن نوع محصول، می‌توان اطلاعاتی از جمله پیش بینی میزان محصول، میزان و تاریخ تحویل و اطلاعات ارسال شده به بانک را در این سامانه مشاهده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه تحویل گندم برداشت شده از سطح مزارع استان به مراکز دولتی با استقبال بی نظیر کشاورزان مواجه شده است، اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در استان همچنان ادامه دارد.

پریچهر با بیان اینکه رکورد خرید گندم در خوزستان نسبت به سنوات قبل شکسته شده و خوزستان نیز تأمین کننده گندم ۱۲ میلیون نفر در کشور است، خبر داد: تاکنون یک میلیون و ۶۳۶ هزار و ۲۰۹ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته و این روند همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به واریز ۱۹۵ میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب به حساب کلزا کاران استان اشاره و تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده تا کنون بیش از ۹ میلیارد تومان از طریق بانک عامل (کشاورزی) به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

وی به راه اندازی باشگاه گندم یاران در استان اشاره کرد و گفت: این باشگاه به همت سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت هماهنگی ترویج سازمان راه اندازی شده و کشاورزان با عملکرد بالای هفت تن در هکتار عضو این باشگاه خواهند شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار