برگزاری آیین روز ملی اصناف در اهواز

تاریخ انتشار: شنبه 3 تیر 1402 | 13:37 ب.ظ
برگزاری آیین روز ملی اصناف در اهواز آیین بزرگداشت روز ملی اصناف با حضورامیرحسین نظری مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان ، سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران و اهواز ، بهنام حیدری ، فرید اسدی و مراد بدری اعضای هیات رئیسه و ابوالقاسم کوره چینی دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز، نعمت الله بیرانوندی مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان ، سرهنگ محمدوند […]

آیین بزرگداشت روز ملی اصناف با حضورامیرحسین نظری مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان ، سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران و اهواز ، بهنام حیدری ، فرید اسدی و مراد بدری اعضای هیات رئیسه و ابوالقاسم کوره چینی دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز، نعمت الله بیرانوندی مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان ، سرهنگ محمدوند رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی خوزستان ، سرهنگ رحیمی حسینی رییس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی خوزستان، سرهنگ ساعدی جانشین پلیس امنیت اقتصادی خوزستان ، روسای اتحادیه های صنفی شهرستان اهواز، جایمند معاون امور اقتصادی و بازرگانی ، ایزد پناه رییس اداره امور اصناف و تشکلها ، رحمانی معاون توسعه و منابع انسانی و امینیان رییس اداره حراست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان ، تعدادی از روسای اتاق های اصناف شهرستانها در محل تالار پذیرایی رویال کلاسیک برگزار شد.

🔹 رئیس اتاق اصناف ایران در این آیین ضمن تبریک روز ملّی اصناف گفت : توسط شورای انقلاب فرهنگی یکم تیر ماه بنام روز ملی اصناف و روز دهم تیر ماه بنام روز صنعت و معدن در تقویم ملی نامگذاری شده است . امسال با تدبیر وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت یکم تا دهم تیر ماه به عنوان “دهه تولید و تجارت” نامگذاری شد.

🔹سعید ممبینی گفت : به مناسبت بزرگداشت روز ملی اصناف، همه ساله گردهمایی مدیران صنفی و مسئولان دستگاههای اجرایی استانها در سطح کشور برگزار میشود . امسال نیز خوشبختانه پس از دو سال آیین بزرگداشت اصناف با حضور مدیران صنفی و مسئولان کشوری به صورت حضوری در ساختمان مدرس مجلس شورای اسلامی و دفتر رئیس مجلس برگزار و مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی اصناف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

🔹ایشان در ادامه به تبیین جایگاه اصناف در ایفای نقش اقتصادی و اجتماعی پرداخت و اثرات شرایط اقتصادی بر کسب و کارهای فعّال در حوزه اصناف را برشمردند.

🔹رئیس اتاق اصناف ایران همچنین در خصوص دغدغه های مالیات اصناف و نحوه تعیین مالیات سال ۱۴۰۰ اصناف و نیزتصمیمات اتخاذ شده توسط اتاق اصناف ایران و با هماهنگی سازمان امور مالیاتی کشورتوضحیات لازم را ارایه و بر ضرورت توجه هر چه بیشتر دستگاههای اجرایی به مشکلات اصناف تاکید کردند .

🔹ممبینی نقش تشکلهای صنفی بویژه اتحادیه های صنفی در کمک به نظام توزیع کالا و خدمات و نیز تامین نیازمندیهای جامعه را مثبت شمرد و گفت : اشتغال در اصناف، از نوع اشتغال پایدار است که وظیفه خدمات رسانی را در یک سطح گسترده در جامعه بر عهده گرفته‌اند.

🔹وی به نقش تشکلهای صنفی در موضوع بازرسی و رویکرد مدرن سازی بازرسی اشاره کرد و گفت : خوشبختانه از سامانه هوشمند مدیریت بازرسی و نظارت اصناف ایران به مناسبت روز ملی اصناف رونمایی شد. این سامانه با اهداف “هوشمند‌سازی فرآیندهای نظارتی بر بازار”، “ایجاد رضایت مردمی با رسیدگی فوری به شکایات”، “امکان تولید آمار و تحلیل های هوشمند و پیش بینی وضعیت بازار”، “افزایش سرعت و وقت در عملکرد بازرسان”، “کاهش هزینه ها” و “تبادل الکترونیکی داده ها با سایر سازمان های صنفی و نظارتی کشور” راه اندازی شد.

🟧در ادامه برگزاری آیین بزرگداشت روز ملی اصناف در اهواز ، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان طی سخنانی به بیان نقش اصناف در اقتصاد پرداخت و گفت : اصناف و بازاریان بعنوان یک رکن و اساس در لایه های مختلف اقتصادی و اجتماعی دارای نقش و تاثیر گذاری بالایی هستند . کسبه و بازاریان در اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها بخوبی عمل کردند و نقش بی بدیل این قشر در همه دوران بر کسی پوشیده نیست و امیدوارم همچون گذشته خانواده بزرگ اصناف در این زمینه نیز همراه مجموعه دولت و نظام اسلامی باشد.

 

🔹امیرحسین نظری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونمایی از منشور حمایت از حقوق مصرف کننده افزود : خوشبختانه در مراسم روز ملی اصناف که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت ، معدن و تجارت در جمع فعالان اقتصادی در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، از منشور حمایت از حقوق مصرف کننده رونمایی شد. در این منشور بر ۱۵ مورد از وظایف عرضه کنندگان کالا و خدمات صنفی نسبت به مصرف کنندگان تاکید  و مکلف شده است.

🔹ایشان ضمن تقدیر از نقش آفرینی موثر، مساعدت و همکاری همیشگی اصناف و بازاریان گفت: اتحادیه‌های صنفی به ‌عنوان بازوان اجرایی دولت، نقشی مهم در حفظ آرامش بازار از اوایل انقلاب تا به الان داشته و دارند .لذا انتظار میرود همچنان اجرای قوانین و مقررات نظام صنفی را سر لوحه کار خود قرار و نسبت به رعایت حقوق مصرف کنندگان اهتمام لازم را داشته باشند.

🟧همچنین در این مراسم رییس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی خوزستان طی سخنانی همدلی و همراهی خالصانه و متعهدانه اصناف و بازاریان در بحرانها و شرایط سخت کشور را یادآور شد و از آنان تقدیر کرد.

🔹سرهنگ پاسدار رحیمی حسینی روز ملّی اصناف را به خانواده بزرگ اصناف و بازاریان و روز صنعت و معدن را به فعالان و تلاشگران درحوزه تولید صنعت و معدن تبریک گفت.

 

🔹ایشان در ادامه سخنان خود گفت : نقش اصناف و بازاریان در شکل گیری انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و نیز همراهی آگاهانه آنان با جمهوری اسلامی در همه عرصه های مورد نیازمهم و موثر بود.

🔹رییس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی خوزستان ساختار این سازمان و اهداف آن را تشریح کرد و گفت : تعامل ، همکاری و پیگیری مسایل و مشکلات اصناف و بازاریان از اهداف مهم و در دستور کار این سازمان قرار و سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی خوزستان متلق به همه خانواده بزرگ اصناف و بازایان و بویژه اتحادیه های صنفی است .

🔹سرهنگ پاسدار رحیمی حسینی در پایان سخنان خود تاکید کرد : انتظار ما از صاحبان واحدهای صنفی خود نظارتی صاحبان صنوف قبل از نظارت و بازرسی دستگاههای اجرایی و نظارتی است و لذا شایسته است صاحبان صنوف نسبت به این مهم اهتمام و توجه خاص داشته باشند .

🟧مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان در آیین بزرگداشت روز ملی اصناف گفت : بحث کنترل بازار مسلمین با دیگر بازارها متفاوت هست .

🔹نعمت الله بیرانوندی با اشاره به سابقه تاریخی تجارت به داستان برخورد امام صادق علیه السلام با تجاری که اقدام به اخذ سود صد درصدی کرده بودند، اشاره کرد و گفت : سود هم مبنای خاص خودش را دارد .

🔹مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان تصریح کرد : مبنای اقتصاد ، داد و ستد و رفع حوایج مردم بازار است .

 

🔹بیرانوندی افزود : بازار مسلمین را نباید تنها با جریمه و مجازات کنترل کرد بلکه خود اصناف بایستی با اتکای به مبانی عمیق دین مبین اسلام انصاف و عدالت و مردمداری را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند و هر جا ضرورت اقتضا کند دستگاه های حاکمیتی نیز با متخلفین متجری برخورد قانونی لازم را خواهند کرد .

🔹دبیر کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات در ادامه گفت : هر دولتی ناگریز است برای تنظیم بازار خود مقرراتی وضع نماید و چه بسا برخی از این مقررات مقطعی باشد ، مثل ایام عید نوروز ، ماه مبارک رمضان و ….

🔹بیرانوندی در ادامه با توجه به مصوبات سران سه قوه و تنفیذ آن از سوی مقام معظم رهبری گفت: گرانفروشی، کم فروشی، تقلب در کسب، احتکار، عدم درج قیمت، اخفا و امتنا از عرضه کالا، عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری و عدم اعلام موجودی در صورت محکومیت مشمول اعتراض در  دیگرمرجع قضایی نیستند .

🔹مدیر کل تعزیرات خوزستان افزود :  از آنجائیکه که اتحادیه ها دسترسی بهتری به زیر مجموعه های خود دارند ، بهتر میتوانند نکات مورد نظر و قانونی را به آنان ابلاغ کنند و همکاران بنده آمادگی کامل جهت برگزاری دوره های آموزشی و پیشگیرانه را دارند .

🔹بیرانوندی در پایان سخنان خود با مقایسه آماری گزارشات ارسالی از سوی بازرسان اتاق اصناف در سال گذشته و سه ماهه اول امسال و همچنین اشاره به مصوبه سران قواه و تقدیر و تشکر از دستگاههای نظارتی خاطر نشان کرد : من بعد تماس تلفنی بمنظور تسریع در رسیدگی به پرونده ها این اختیار به شعب تعزیرات حکومتی داده شده که اظهارات متهمین را با استفاده از وسایل ارتباطی مانند تلفن و پیامک دریافت نمایند. لذا از صاحبان واحدهای صنفی انتظار میرود بمحض احضار در شعب حاضر و پاسخگو باشند ، در غیر اینصورت به تماس تلفنی اکتفا  و رسیدگی بعمل خواهد آمد.

🟧 تقدیر از پیشکسوتان شاخص صنفی در آیین روز ملی اصناف در اهواز

در آیین بزرگداشت روز ملی اصناف (۱۴۰۱) در اهوازاز پیشکسوتان شاخص صنفی تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف اهواز ، تقدیر شدگان در این مراسم از قرار زیر است :

آقایان محمود بازرگان ، کاظم شایسته ، نعمت اله خادم ، امیر دهقان ، سید محمد رضا نعمت زاده ، عبدالحسن قبیتی و عبدالرحمن حمد

 

در متن این تقدیر نامه آمده است:

عزیز گرانمایه پیشکسوت صنفی:

خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگوار ایران؛ توفیقی سترگ در مسیر آموزه‌های بزرگ دینی و انقلابی و تداوم فرهنگ فداکاری و جهادی است که به عنوان میراثی ماندگار به یادگار می ماند.

بدینوسیله از زحمات بی شائبه و مؤثر حضرتعالی در راستای تحقق اهداف جامعه اصناف و پیشرفت کشور قدردانی می‌نمایم. تصویر درخشانی از تلاش‌ خالصانه‌ی شما در مسیر اعتلای جامعه اصناف نقش بسته است که امید است فروغ آن تا همیشه پایدار بماند.

عزت و سربلندی حضرتعالی و همه خدمتگزاران عرصه کار و تولید کشور را از خداوند متعال خواهانم.

سعید ممبینی

رئیس اتاق اصناف ایران


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار