بومی سازی بیش از هزار قطعه نیروگاهی در نیروگاه رامین اهواز

تاریخ انتشار: سه شنبه 6 تیر 1402 | 12:02 ب.ظ
بومی سازی بیش از هزار قطعه نیروگاهی در نیروگاه رامین اهواز بیش از هزار و ۷۰۰ قطعه نیروگاهی توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز بومی سازی شد.

مدیرعامل نیروگاه رامین با اعلام این خبر گفت: تکیه بر دانش و توانمندی متخصصان خلاق و استفاده از پتانسیل و ظرفیت داخلی یکی از مهمترین رویکرد‌های ما بمنظور تامین نیاز‌های خود، رفع مشکلات فنی، صرفه جویی ارزی و ریالی و همچنین گذر از چالش‌های اقتصادی و تحریمی است. 

حافظی در ادامه تعداد کل قطعات مورد ساخت و بازسازی در ۳ ماهه نخست سال جاری را ۱۷۵۳ قطعه برشمرد که شامل تعداد ۸۱۶ قطعه ساخته شده و ۹۳۷ قطعه بازسازی شده می‌باشد.

وی با اشاره به تنوع و حساسیت بالای قطعات مورد نیاز واحد‌های تولید برق نیروگاه رامین و هزینه بالای تامین این قطعات از بازار‌های داخلی و خارجی، تنوع کل قطعات ساخته شده در اولین فصل سال ۱۴۰۲ را ۱۶۱ نوع قطعه و تنوع قطعات بازسازی شده را ۲۵۲ نوع قطعه اعلام کرد.

حمدالله ممبینی سرپرست کارگاه‌های عمومی نیروگاه رامین، ساخت شافت بوستر پمپ و متعلقات آن، ساخت قطعات کوپلینگ درایو ابزاردقیق، ساخت شافت پمپ CH و متعلقات، ساخت درپوش الکترموتور برج‌های خنک کن، ساخت پیچ‌های انبساطی پمپ PTH واحد ۳ را از جمله برجسته‌ترین قطعات ساخته شده در ۳ ماهه نخست سال جاری برشمرد.

وی همچنین سنگ زنی و تراش کلید‌های عرضی سیلندر‌های IP و HP توربین واحد ۵، سنگ زنی و صیقل کاری اسلیپ رینگ ژنراتور واحد ۲، ترمیم و پولیش کاری بیرینگ‌های ایرهیتر، زنش گیری پروانه‌های پمپ PTH واحد ۳، تراش همه دفیوز‌ها و درپوش‌های پمپ PTH واحد ۳، سنگ زنی و تراش کلید‌های عرضی سیلندر‌های IP و HP توربین واحد ۵ و کف تراشی روتور الکترموتور برج خنک کن فاز یک را از جمله فعالیت‌های برجسته در حوزه بازسازی قطعات نیروگاهی عنوان کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار