اهواز کی بارانی می‌شود؟

تاریخ انتشار: یکشنبه 30 مهر 1402 | 11:06 ق.ظ
اهواز کی بارانی می‌شود؟ مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی وقوع نخستین بارندگی موثر در استان در نیمه‌های آبان‌ماه خبر داد. محمد سبزه‌زاری ، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت بارندگی در خوزستان در پاییز اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، نخستین سامانه بارندگی موثر پاییز امسال، نیمه‌های آبان‌ماه وارد خوزستان می‌شود. وی افزود: پیش‌بینی فعلا نشان می‌دهد که این سامانه حدود […]

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی وقوع نخستین بارندگی موثر در استان در نیمه‌های آبان‌ماه خبر داد.

محمد سبزه‌زاری ، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت بارندگی در خوزستان در پاییز اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، نخستین سامانه بارندگی موثر پاییز امسال، نیمه‌های آبان‌ماه وارد خوزستان می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی فعلا نشان می‌دهد که این سامانه حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیمتر بارندگی در ارتفاعات استان خوزستان دارد و میزان بارش آن در اهواز ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: البته اواخر این هفته (هفته اول آبان‌ماه) سامانه بارشی ضعیفی وارد استان خوزستان می‌شود که در پی فعالیت این سامانه دما چهار تا پنج درجه کاهش پیدا می‌کند و دمای اهواز به ۲۹ درجه سانتیگراد می‌رسد. سپس دوباره دما افزایش می‌یابد و به حدود ۳۲ تا ۳۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

خوزستان نیمه‌های آبان‌ماه به زیر ۳۰ درجه می‌رسد

سبزه‌زاری با اشاره به زمان آغاز روند کاهش دما در استان خوزستان بیان کرد: دمای هوا از نیمه‌های آبان‌ماه کاهش می‌یابد و به زیر ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی در خصوص پیش‌بینی‌های قبلی مبنی بر بارندگی‌های بالاتر از نرمال در پاییز امسال گفت: برخلاف پیش‌بینی‌ها، بارندگی در مهرماه امسال بالاتر از نرمال نبوده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: فعلا مدل‌های پیش‌بینی، بارندگی بالاتر از نرمال در آبان‌ماه و آذرماه را نشان می‌دهند اما پیش‌بینی‌های فصلی ۷۰ درصد صحت و ۳۰ درصد خطا دارند. 

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار