اولین آیین تجلیل از پژوهشگران و مخترعین برتر شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد/مهندس عذاری اهوازی؛ باید عقب ماندگی ها را با حمایت از پژوهشگران جبران کنیم

تاریخ انتشار: دوشنبه 27 آذر 1402 | 10:21 ق.ظ
اولین آیین تجلیل از پژوهشگران و مخترعین برتر شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد/مهندس عذاری اهوازی؛ باید عقب ماندگی ها را با حمایت از پژوهشگران جبران کنیم چهارشنبه ( ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲)، به مناسبت گرامیداشت هفته ملی پژوهش طی آیینی از پژوهشگران و مخترعین برتر شرکت نفت و گاز اروندان با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیدان  روسای این شرکت تجلیل به عمل آمد. در این نشست مهندس عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به اینکه […]

چهارشنبه ( ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲)، به مناسبت گرامیداشت هفته ملی پژوهش طی آیینی از پژوهشگران و مخترعین برتر شرکت نفت و گاز اروندان با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیدان  روسای این شرکت تجلیل به عمل آمد.

در این نشست مهندس عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به اینکه برای یک کار نوآورانه سال‌ها تلاش و زحمت نیاز است، اظهار کرد: هنوز با هدفی که در سال‌های گذشته در حوزه پژوهشی در کشور تعیین کردیم فاصله داریم و این عقب ماندگی را باید با حمایت از پژوهشگران و ایجاد مشوق جبران کرد تا دیگران نیز به این‌ کار ترغیب شوند.

وی بر شناساندن پژوهشگران به جامعه تاکید کرد و افزود: پژوهشگران نفت و گاز اروندان افتخاری برای شرکت هستند با معرفی آن‌ها به جامعه باعث ایجاد غرور مثبت در آن‌ها می‌شویم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان اینکه این نوع غرور باعث ادامه کار آن‌ها خواهد شد، گفت: نباید افراد در چهارچوب قرار داد چرا که آن‌ها را از ارائه افکار جدید باز می‌دارد.

عذاری اهوازی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ایجاد باور توانستن، اضافه کرد: این خودباوری باید بین جامعه به خصوص جوانان و دانشگاهیان ایجاد شود و باید خودش را در عمل نشان دهد. ما نیز در شرکت نفت و گاز اروندان تمام‌ تلاش خود را برای حمایت از شما پژوهشگران عزیز انجام خواهیم داد.

در ادامه دکتر عیسی نویری رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت و گاز اروندان اظهار کرد: در این شرکت ما ابتداً چالش‌ها را رصد و متناسب با آن‌ها به منظور ایجاد فناوری‌های جدید اقدام‌ کردیم.

وی پیشرفت و به روزرسانی تکنولوژی را دلیلی برای رهایی کشور از بند وابستگی ها دانست و بیان داشت: تاکید بر حمایت از تولیدات پژوهشگران یکی از مولفه های استقلال کشور در شرایط تحریمی امروزه است و ادامه داد: بر همین اساس بود که روز گذشته شاهد آزمایش یک تجهیز مهم و جدید در تلمبه خانه غرب کارون بودیم و خرسندیم که توسط کارکنان شاغل در این شرکت ساخته شده‌است و ان شاءالله بزودی از آن در هفته پژوهش رونمایی خواهد شد.

نویری ادامه داد: حمایت مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از فناوری‌های جدید، اختراعات و ایجاد مشوق از اقداماتی است که باعث کاهش هزینه‌ها در برخی حوزه‌ها می‌شود و جا دارد قوانین به نحوی بازنگری و اصلاح شود تا نسبت به حمایت مادی بهتر از این عزیزان اقدامات بهتری صورت گیرد.

در ادامه این نشست پژوهشگران این شرکت به بیان عملکرد و اقدامات خود پرداخته و مورد تحسین مدیرعامل و سایر حضار قرار گرفتند.

در پایان با اهدا لوح و هدایایی از ۹ پژوهشگر و مخترع این شرکت به شرح ذیل تجلیل به عمل آمد:

۱- مهندس فرزاد حسینی اصل (برای بیشترین تعداد قرارداد طرح پژوهشی و تولید بار اول)

۲- مهندس اهورا مزدا مولایی (برای بیشترین تعداد سفارش RFP و قرارداد تولید باراول در عملیات تولید)

در رده اختراعات

۱. طرح مشترک آقایان امید قاسمی و بهروز جهانگیری بابادی ( ساخت برد و شبیه ساز برد کنترل شیرهای برقی MOV )

۲. آقای مهران رحمانیان ( بهینه سازی موتورهای فن های تاسیسات)

۳. آقای هوشنگ حسن پور ( کلمپ لوله های GRE )

رده نوآوری:

 آقای یوسف عفری ( پاک کننده مواد نفتی از سطوح)

در رده برگزیدگان جشنواره های ملی و بین المللی

آقای حسین سلمان وندی ( ارائه طرح روش جدید نمکزدایی)

و همچنین از دکتر عیسی نویری رییس پژوهش و توسعه به منظور اقدمات سازنده و تحولگرای ایشان طی دوسال اخیر تقدیر شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار