بهره برداری از فاز جدید میدان میوه و تره‌بار الغدیر اهواز

تاریخ انتشار: یکشنبه 10 دی 1402 | 09:17 ق.ظ
بهره برداری از فاز جدید میدان میوه و تره‌بار الغدیر اهواز فاز جدید میدان میوه و تره‌بار الغدیر کیانشهر اهواز در قالب ۳۹ غرفه جدید آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز گفت: نیم فاز دوم میدان میوه و تره بار الغدیر کیانشهر اهواز با مساحت ۱۰ هکتار در مجاورت فاز اول واقع شده و ۳۹ غرفه آن آماده بهره برداری است.

میثم ایل اسکندری افزود: این نیم فاز در سال ۸۵ ساخته شده و قرار بود به عنوان پایانه صادرات و واردات فعالیت کند، ولی به علت مشکلات حقوقی متوقف شده بود.

وی با بیان اینکه این غرفه‌ها قرار است هفته آینده افتتاح شوند گفت: با بهره‌برداری از این غرفه ها، بار زیادی از ترافیک فاز اول میدان تره بار منطقه کیانشهر کاهش و ضمن برقراری نظم و انضباط، کیفیت و قیمت میوه و تره بار کنترل می‌شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز ادامه داد: هر غرفه با حدود ۲۳۰ مترمربع مساحت امکان بارگیری چهار خودرو را دارد.

ایل اسکندری با بیان اینکه طرح نیم فاز دوم این میدان از سال ۹۰ آغاز شده، ولی احداث آن به علت مشکلات حقوقی در چند مرحله متوقف شده بود یادآورشد: اکنون بخش قابل توجهی از مشکلات قبلی حل و غرفه‌ها وارد چرخه فعالیت شدند.

وی اظهارکرد: تلاش می‌شود پس از راه اندازی این غرفه ها، مشکل حقوقی نیم فاز اول نیز حل و وارد چرخه شوند.

به گفته ایل اسکندری، هرچه تعداد غرفه‌های میدان تره بار بیشتر شود رقابت برای فروش بیشتر و کیفیت و قیمت اجناس کنترل می‌شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز ادامه داد: قرار بود پایانه صادراتی این میدان در سال ۸۵ ساخته شود، ولی به علت کسب نشدن مجوز‌های صنعت، معدن و تجارت هنوز فعال نشده است.

وی با بیان اینکه مشکل زمین‌های این میدان با رضایت شرکت “اهوازک” حل شده گفت: واگذاری غرفه‌های این میدان از سال ۹۰ انجام و قرار بود با مشارکت بهره بردار ساخته شوند، بعد از آن نیز شهرداری نسبت به پیش فروش غرفه‌ها از سهم خود اقدام کرد.

ایل اسکندری ادامه داد: زیرساخت‌های آب، برق، روشنایی و آسفالت برای فاز دوم این میدان میوه و تره بار انجام و برای اشتراک گاز نیز درخواست شده که انجام خواهد شد.

میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز سه فاز دارد که فاز نخست این میدان فعال و ۳۹ غرفه فاز دوم آن آماده بهره برداری است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار