تامین پایدار و توزیع عادلانه آب در بخشهای مختلف از دغدغه های مدیریت استان در سال آبی جاری است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 دی 1402 | 08:39 ق.ظ
تامین پایدار و توزیع عادلانه آب در بخشهای مختلف از دغدغه های مدیریت استان در سال آبی جاری است جلسه سازگاری با کم آبی استان خوزستان به ریاست محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان و حضور عباس صدریان فر مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

خانچی در این جلسه اظهار کرد: در ابتدای سال آبی جاری، مطابق روال همه ساله، برنامه منابع و مصارف آبی در قالب شورای سازگاری با کم آبی و شورای کشاورزی استان با در نظر گرفتن اطلاعات پایه شامل پیش بینی های هواشناسی، وضعیت ذخایر سدها و وضعیت آبدهی حوضه های آبریز و … تنظیم و تصویب شد.

وی تصریح کرد: نظر به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم شرایط کم بارشی در ادامه سال آبی جاری، ضرورت دارد منابع آب باقیمانده با حساسیت و دقت نظر بسیار بالا مورد استفاده گرفته و برنامه ریزی با جزئیات، نه تنها برای فصل جاری بلکه برای تامین آب پایدار در تابستان سال بعد صورت گیرد و هدف اصلی این برنامه ریزی ها تامین آب پایدار در بخشهای مختلف و توزیع عادلانه آب است.

معاون استاندار افزود: توزیع دقیق مسئولیت ها میان دستگاه های اجرایی و سازوکارهای عملیاتی در زمینه مدیریت بهینه تامین و توزیع آب میان ذی‌نفعان برنامه ریزی  گردد و در قالب کارگروه های فنی و مدیریتی به صورت مستمر برگزار شود.

خانچی در پایان با اشاره به شرایط کم بارشی پیش رو گفت : عبور از شرایط کم بارشی احتمالی پیش رو جز با همکاری همه دست اندرکاران و ذی‌نفعان میسر نمی شود به همین دلیل و در شرایط موجود از تمامی کشاورزان و مصرف کنندگان انتظار می رود از طریق اجرای برنامه های مصوب استان و دستورالعملهای صادره با ما همراهی داشته باشند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار