تعمیرات اساسی سرزیر شماره ۲ سد دز

تاریخ انتشار: سه شنبه 22 اسفند 1402 | 11:48 ق.ظ
تعمیرات اساسی سرزیر شماره ۲ سد دز برای اولین بار از زمان ساخت سد و نیروگاه دز، تعمیرات اساسی سرریز شماره ۲ این سد انجام شد.

مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز گفت: با توجه به اهمیت حیاتی عملکرد صحیح سرریز‌ها در مواقع سیلابی، با بررسی‌های انجام گرفته توسط کارشناسان واحد فنی مهندسی این شرکت، فرسودگی و خوردگی در بدنه و فلنج‌های آب بند گزارش شد.

سعید رئوفی نسب افزود: پس از اخذ مجوز‌های لازم و هماهنگی با معاونت محترم سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان و برنامه ریزی و زمان بندی مناسب، عملیات تعمیرات اساسی سرریز شماره ۲ تحت نظارت کارشناسان فنی شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز با بکارگیری پیمانکاران مجرب و همکاری شرکت تعمیرات ناحیه دز انجام شد.

وی ادامه داد: بمنظور انجام پروژه بیش از ۵۰۰۰ متر مربع داربست به ارتفاع ۱۸ متر و عرض ۱۰ متر در دو دهانه گیت ورودی سرریز شماره ۲ نصب شد.

مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز بیان کرد:  در این عملیات، سند بلاست کامل دو طرف سرریز، رنگ آمیزی کامل و چندلایه با استفاده از رنگ‌های استاندارد صنعتی، ترمیم و تعویض قسمت‌های خورده شده و زنگ زده به روش جوشکاری و تعویض فلنج‌های آب بند و … در مدت زمان ۹۶ روز با موفقیت انجام شد.

  سد دز دارای دو سرریز کنترل سیلاب با ظرفیت ۶۰۰۰ متر مکعب در ثانیه می‌باشد که طی بیش از ۶۱ سال گذشته نقش حیاتی در مهار سیلاب‌های رودخانه دز داشته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار