استخر‌های ۲ منظوره ایذه آماده ذخیره‌سازی ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی

تاریخ انتشار: دوشنبه 20 فروردین 1403 | 10:12 ق.ظ
استخر‌های ۲ منظوره ایذه آماده ذخیره‌سازی ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی مدیر کل شیلات خوزستان گفت: به منظور توسعه آبزی‌پروری و سرمایه‌گذاری در بخش مشاغل خرد روستایی و ترویج پرورش آبزیان امسال ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخر‌های ۲ منظوره ایذه ذخیره‌ می‌شود.

مرتضی سوری از ظرفیت‌های آبزی‌پروری و صنایع تبدیلی شیلات شهرستان ایذه، روند احداث کارخانه تولید خوراک آبزیان و مجتمع پرورش ماهیان خاویاری بخش سوسن ایذه، کارخانه کنسرو سازی کامکار جنوب و مزارع پرورش ماهی بازدید و به ظرفیت‌های گسترده آبزی‌پروری شهرستان شامل منابع آبی با کیفیت و شرایط دمایی مطلوب اشاره کرد.

وی اظهارکرد: با توجه به استعداد این شهرستان و طبق مطالعات صورت گرفته طرح‌های خوبی در نظر گرفته شده که امیدواریم در سال جاری با اخذ مجوز زیرساخت‌ها و جذب اعتبارات لازم روند اجرای این طرح‌ها تسریع یابد.

سوری بیان کرد: عمده تولیدات ایذه در حال حاضر مربوط به پرورش ماهیان سردابی، قزل آلا و صید از منابع آبی شهرستان است که با برنامه‌ریزی و هدفگذاری صورت گرفته توسعه آبزی‌پروری و سرمایه گذاری در بخش مشاغل خرد روستایی و ترویج پرورش آبزیان در استخر‌های ۲منظوره کشاورزی در کوتاه مدت شاهد جهش تولید و اشتغال در بخش پرورش ماهیان گرمابی، رونق گردشگری شیلاتی و بازار آبزیان در شهرستان ایذه خواهیم بود.

مدیر کل شیلات خوزستان ادامه داد: در گام دوم و همزمان با پرداختن به توسعه مشاغل خرد و زودبازده و با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان تکمیل زنجیره‌های تولید و صنایع شیلاتی، ایجاد مجتمع‌های بزرگ و صنعتی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: توسعه شیلات باید متناسب با اقلیم منطقه و نیاز بازار باشد لذا استفاده از پتانسیل بخش کشاورزی شهرستان می‌تواند نقش مهمی در زمینه افزایش بهره‌وری و رشد تولید با استفاده از استخر‌های ۲منظوره پرورش ماهی داشته باشد.

سوری گفت: امسال ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخر‌های ۲منظوره پرورش ماهی شهرستان ایذه ذخیره‌سازی می‌شود که علاوه بر اشتغال پایدار و بهبود معیشت کشاورزان موجب رشد تولیدات شیلاتی و افزایش سرانه مصرف آبزیان می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار