وقتی مسئولین خوزستان نفر دوم کشاورزی را نمی شناسند!

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: شنبه 17 شهریور 1397 | 11:42 ق.ظ
وقتی مسئولین خوزستان نفر دوم کشاورزی را نمی شناسند! کشاورزنیوز

شفاف سازی کشاورز نیوز؛

وقتی مسئولین خوزستان نفر دوم کشاورزی را نمی شناسند!

اتحادیه ثروتمندی که در تاریکی فعالیت می کند!

بر اساس بررسی های صورت گرفته، انتشار مطلب سقوط کیفیت و کمیت خرمای خوزستان با بازخوردهای بسیار مثبتی در جهت اتخاذ تدابیر، مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کشاورز نیوز؛ ظاهرا اقدامات مثبتی توسط وزارت جهاد کشاورزی جهت حل مشکلات نخل داران خرمهشر، آبادان و شادگان در پی شوری و نرسیدن آب و نابودی محصول آنها، درحال انجام است.

بر اساس این گزارش؛ با ورود سازمان جهادکشاورزی و سازمان تعاون روستایی نیز به بررسی این بحران، قرار است مشکل نخلداران خوزستانی حل شود.

اما موضوعی که بسیار جالب و بنظر نگارنده غیر قابل باور می باشد، این است که بسیاری از مسئولین استان تا کنون از وجود نهادی استراتژیک به نام اتحادیه ی تعاون روستای استان خوزستان بی خبر هستند!

بغض وحیرت آنجا بسیار فزون یافته که برخی از مسئولین درون استانداری نیز در گفتگو با ما که نمی خواهد نام آنها فاش شود، از وجود نهادی به نام اتحادیه تعاون روستایی در خوزستان بی خبر می باشند.

نهادی به نام اتحادیه تعاون روستایی که علاوه بر اینکه خصوصی، ثروتمند و پر پول ترین اتحادیه تعاون کشور می باشد، تمامی سازمان تعاون روستایی خوزستان را در خود خلاصه کرده است.

به نحوی که حتی ساختمان مدیر کل سازمان تعاون روستایی نیز متعلق به این اتحادیه پول دار در خوزستان می باشد.

از مهم ترین وظایف اتحادیه تعاونی قدرتمند در خوزستان، تسهیل خرید و فروش محصولات کشاورزان،ارائه خدمات به کشاورزان،خرید و فروش محصولات کشاورزان به قیمت عادلانه،ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی برای کشاورزان و …..می باشد.

این در حالی است که درطول ۱۳ سال مدیریت واحد اتحادیه تعاون روستایی توسط جناب هوشنگ افسر دیر ، در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و بسته بندی محصولات کشاورزی، جزو بی تحرکترین اتحادیه تعاون روستایی کشور بوده است!

هرچند خوزستان در بسیاری از محصولات کشاورزی جایگاه اول در کشور را به خود اختصاص می دهد، که این اتحادیه با دارا بودن منابع گسترده مالی می توانست در ایجاد صنایع تبدیلی خرما،برنج؛سیب زمینی؛پیاز؛در استان کشاورز خیز اقدامات گسترده ای انجام دهد، اما متاسفانه در شیوه مدیریتی ضعیف ۱۳ سال گذشته، هیچ کارخانه تولید فناوری وصنایع تبدیلی و یا بسته بندی خرما، به وجود نیامده است.

و نه صنایع تبدیلی برای محصولات سیب زمینی و پیاز که در چند سال گذشته سیب زمینی کاران وپیاز کاران استان ما چندین بار به علت نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی به ورشکستگی ونابودی رسیده اند، اقدام شده است.

دارا بودن این اتحادیه از نظر منابع مالی به گونه ای است که تنها از طریق خرید و فروش نهادهای کشاورزی و همینطور از محل درآمد خرید و انبار داری بیش از ۱ میلیون تن گندم در سال فعالیت نموده و به درآمدزایی قابل توجهی رسیده است.

لازم به ذکر است؛ هوشنگ افسردیر، در ۱۳ سال گذشته مدیر عامل اتحادیه تعاون روستای استان خوزستان می باشد، که در طول این سنوات به طور عجیبی از هرگونه حضور رسانه ای و نیز حضور در عرصه ی اطلاع رسانی و مطبوعاتی استان به شدت اجتناب نموده است.

به طوریکه، این مرد مقتدر دربخش کشاورزی خوزستان، که بدون شک بعد از رییس سازمان جهاد کشاورزی؛
قدرتمندترین فرد بخش کشاورزی استان است را شاید تنها ۱۰ تا ۲۰ نفر از مسئولین
استان نسبت به جایگاه ،مسئولیت ها و امکانات شرکت اتحادیه ی تحت مسئولیتش اطلاع داشته باشند.

در واقع می توان به جرات گفت، استراتژی چنین شرکت توانمند و پولدار با مدیریت واحد بیش از یک دهه، فعالیت در تاریکی می باشد!

ولی بنظر می رسد، بروز بحران خرما در خوزستان و آشکار شدن این کوتاهی و بروز ضعف آشکار دراتحادیه ی تعاون روستای استان درمورد عدم وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی بسته بندی خرما وسپس ابراز بی اطلاعی برخی مسئولین ارشد استان از وجود چنین اتحادیه و نهادی در استان خوزستان باعث شد که کشاورز نیوز حساس شود و بنا بر رسالت خود، به روشن نمودن ابعاد مختلف فعالیت های اتحادیه ی تعاون روستای کشاورزی استان اقدام نماید.

چرا که در عرف مطبوعاتی و رسانه؛
زمانی که یک سازمان بزرگ وقدرتمند، سعی می نماید تا فعالیت های جاری خود را در سکوت کامل رسانه ی و با وسواس و حساسیت کامل به دور از هرگونه اطلاع رسانی انجام دهد، قطعا….!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار