کشت و صنعت های نیشکر ظرفیت لازم را برای تبدیل شدن به قطب گردشگری دارند

تاریخ انتشار: دوشنبه 4 مرداد 1400 | 09:43 ق.ظ
کشت و صنعت های نیشکر ظرفیت لازم را برای تبدیل شدن به قطب گردشگری دارند کشت و صنعت های نیشکر، نخلستان ها و رودخانه کارون از جمله ظرفیت های گردشگری در بخش اسماعیله اهواز است.

 

به گزارش کشاورزی پرس، بخشدار اسماعیلیه اهواز با بیان این مطلب گفت: بخش اسماعیلیه با داشتن پتانسیل و ظرفیت های گردشگری از جمله رودخانه،شالیزار، نخلستان و کشت و صنعت نیشکر ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب های گردشگری وهمچنین ایجاد اشتغال پایدار را دارد.

الیاس نیسی با اشاره به ظرفیت های مناسب این منطقه برای توسعه گردشگری روستایی، افزود:توجه به کارکردهای صنعت گردشگری برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در روستاها اهمیت زیادی دارد که باید دهیاران و شوراها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

ظرفیت بالای خوزستان در جذب گردشگر

خوزستان یکی از استان های گردشگرپذیر کشور است و در این بین شرکت توسعه نیشکر نیز در کنار سایر ظرفیت ها توانسته از طریق مهیا کردن زیرساخت ها و شرایط اقامتی برای گردشگران در هتل نیشکر و همچنین جاذبه های متعدد گردشگری در صنعت بزرگ نیشکر، گامی موثر در راستای رونق گردشگری و توریسم استان بردارد.

گردشگری نیشکر، منشا تولید درآمد و اشتغال زایی و شکوفایی اقتصادی برای منطقه است و می تواند توسعه پایدار را به همراه داشته باشد. این صنعت بزرگ با ظرفیت های بیشماری که دارد در کنار رونق تولید و ایجاد اشتغال، نقش مهمی نیز در گردشگری خوزستان ایفا کرده است.

با اجرای کشت و صنعت های نیشکر محیط مناسب برای بازگشت حیات وحش مهیا شده که در نتیجه آن، پستاندارانی مانند گراز، گربه وحشی، شغال، انواع جوندگان و تعداد بی شماری پرندگان آبزی، آبچر، کنار آبزی از قبیل فلامینگو، کاکائی، آبچلیک، چوب پا، حواصیل و… به منطقه روی آورده و در این مزارع نیشکر سکنی گزیده اند و فضای عمومی منطقه برای دوستداران محیط زیست و حیات وحش بسیار جذاب و نشاط آور شده است.

مزارع نیشکر در حال حاضر از معدود زیستگاه های هستند که گونه های پرندگان در حال انقراض همچون دراج درآن زندگی می کنند. ایجاد زیستگاه های مناسب برای پرندگان در مزارع نیشکر، شکل گیری اکوسیستم طبیعی و جاذبه های دیدنی از جمله تالاب نیشکر و… فضای مناسبی را برای گردشگران و دوستداران محیط زیست ایجاد کرده است.

تالاب ناصری که حاصل زهاب های دو کشت و صنعت در جنوب خوزستان است نیز به دلیل کیفیت مناسب زهاب ها به پناهگاهی برای حیات وحش و به خصوص پرندگان مبدل شده است. این یکی از تالاب های زیبا با وسعت ۹ هزار ۶۰۰ هکتار در شمال خرمشهر واقع شده است و طبق سرشماری‌های محیط زیست، بیش از ۲ هزار پرنده از گونه‌های بوتیمار، فلامینکو، کورکور، بیدمک، خوتکا، آب چلیک و همچنین ۲۸ رأس پستاندار از قبیل روباه‌، شغال، خدنگ، گراز و تشی در این منطقه حضور دارند.

منبع: روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار