قارچ سیاه ارتباطی به کرونا ندارد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 شهریور 1400 | 09:49 ق.ظ
قارچ سیاه ارتباطی به کرونا ندارد دکتر روح انگیز نشیبی، متخصص بیماریهای عفونی  گفت : برای درمان افرادی که دارای کرونای شدید  و یا تنگی نفس دارد از داروهای قوی از جمله کورتون استفاده می شود. وی ادامه داد: به علت استفاده  از این داروها منجر به ایجاد ریسک ابتلا به عفونت های قارچی از جمله قارچ سیاه می شود. این […]

دکتر روح انگیز نشیبی، متخصص بیماریهای عفونی  گفت : برای درمان افرادی که دارای کرونای شدید  و یا تنگی نفس دارد از داروهای قوی از جمله کورتون استفاده می شود.

وی ادامه داد: به علت استفاده  از این داروها منجر به ایجاد ریسک ابتلا به عفونت های قارچی از جمله قارچ سیاه می شود.

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه دیابت یکی از زیر فاکتوهای بیماری قارچ سیاه می تواند باشد، افزود: بیشتر افرادی که دچار عفونت قارچ سیاه می شوند، دیابتی ها  هستند و دیابتی هایی که دچار کرونای شدید می شوند برای درمان آنها از دارویی ها مانند  کوترون ها استفاده  می شود که این داروها سیستم ایمنی بدن را ضعیف و قند خون را از کنترل خارج و ریسک عفونت قارچ سیاه در بیمار را ایجاد می کند.

 

دکتر نشیبی با اشاره به اینکه توصیه می شود  بیماران  سرپایی  از کورتون ها استفاده نکنند، بیان کرد: در بیمارستان ها ابتدا قند خون بیماران کنترل و برای درمان آن عفونت قارچی کارهای متعددی انجام می شود زیرا ممکن است بیمار یا بینایی یک یا دو چشم خود را از دست بدهد و یا جراحی هایی در فک آن صورت بگیرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار