مصوبه سفر رئیس جمهور به خوزستان در حوزه راه و شهرسازی تعیین تکلیف شد

تاریخ انتشار: شنبه 11 دی 1400 | 08:55 ق.ظ
مصوبه سفر رئیس جمهور به خوزستان در حوزه راه و شهرسازی تعیین تکلیف شد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: معاون اول رئیس جمهور برنامه کاری وزارت راه و شهرسازی برای اجرایی شدن بخشی از مصوبات اولین سفر رئیس جمهور با محور احداث و تکمیل جاده های خوزستان همچنین ساخت واحدهای جدید مسکونی شهری و روستایی را ابلاغ کرد.

محمد خانچی روز شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار با اشاره به اولین سفر آیت الله رئیسی در پنجم شهریورماه امسال به استان خوزستان اظهارداشت: معاون اول رئیس جمهور در راستای اجرای مصوبات این سفر، توافق و تصمیم نهایی شده در بخش وزارت راه وشهرسازی را ابلاغ کرد که با مشارکت استانداری خوزستان و سازمان برنامه و بودجه کشور باید تا پایان سال ۱۴۰۳ محقق شود.

وی بیان داشت: برابر با این ابلاغیه باید طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و تکمیل راه‌های استان خوزستان اختصاص یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح‌کرد: به ترتیب مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور (با احتساب قیر رایگان) و همچنین مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال از محل جذب سرمایه با رعایت قوانین و مقررات مربوط از سوی وزارت راه و شهرسازی باید برای احداث و تکمیل جاده ها در استان خوزستان اختصاص یابد.

خانچی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تاکید معاون اول رئیس جمهور برای تسریع در صدور مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق ویژه پروژه جاده اهواز به بخش ابوالفارس اشاره‌کرد و گفت: این موضوع که یکی از تصمیمات سفر رئیس جمهور به استان خوزستان بود، با جدیت مورد پیگیری قرار گرفت و مجوز آن صادر شده است.

وی یادآورشد: یکی دیگر از تصمیمات نهایی شده مربوط به سفر رئیس جمهور به استان خوزستان اختصاص مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال به منظور احداث و تکمیل باند دوم جاده اهواز- مسجدسلیمان- اندیکا است که وزارت راه و شهرسازی باید به نسبت مساوی مبلغ اختصاصی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تا سال ۱۴۰۳ قیر رایگان این پروژه را تامین کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان به اهمیت ۲ خطه کردن مسیرهای ریلی استان خوزستان اشاره‌ کرد و گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های موجود در این زمینه که باعث رونق اقتصادی و تسهیل فعالیت‌های تجاری کشور و استان خوزستان خواهد شد، راه آهن اهواز- اندیمشک و مسیر اهواز- بندر امام خمینی (ره) است.

وی اضافه‌کرد: برابر با دستور معاون اول رئیس جمهور، مبلغ هشت هزار میلیارد ریال برای احداث خط دوم راه آهن اهواز- اندیمشک، اهواز- بندر امام خمینی (ره) در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب به مبلغ چهار هزار میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و مبلغ چهار هزار میلیارد ریال از محل فاینانس توسط وزارت راه و شهرسازی طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اختصاص خواهد یافت.

خانچی به موضوع برنامه ریزی دولت برای تولید مسکن اشاره‌ کرد و گفت: تامین زمین و تسهیلات مورد نیاز احداث ۵۷ هزار واحد مسکونی شهری و هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی با اولویت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و ایثارگران استان خوزستان مشترکا از سوی استانداری و وزارت راه و شهرسازی ویژه سال‌های۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، ۱۵ طرح دربرگیرنده پروژه‌های عمرانی خوزستان مربوط به سفر اول رئیس جمهور به خوزستان است که به گفته استاندار خوزستان این طرح ها با پیگیری‌ صورت گرفته، همگی شناسنامه دار شده‌اند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار