رعایت ۵۰ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی در خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 دی 1400 | 08:51 ق.ظ
رعایت ۵۰ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی در خوزستان فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: میزان رعایت نکات بهداشتی در خوزستان ۵۰ درصد و بسیار پایین است.

 نشست قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۴ دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد.

ولی‌الله حیاتی در گفت: واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی لازم و ملزوم هستند و باید هر دو مورد با هم در دستور کار قرار بگیرند.

به گفته فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان تاکنون ۱۸ درصد افرادی که نوبت دوم واکسن‌شان رسیده برای دریافت دُز دوم تاخیر داشته‌اند که همه باید برای تکمیل واکسیناسیون این افراد تلاش کنیم.

این مقام مسئول گفت:  میزان رعایت نکات بهداشتی در خوزستان ۵۰ درصد و بسیار پایین است که باید با اعمال محدودیت‌های هوشمند کرونا، رعایت شیوه نامه‌ها تقویت  و از طرح شهید سلیمانی نیز باید پشتیبانی شود.

این در حالی است که به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز حدود ۲۵۰ نمونه مثبت کرونا در استان از نظر اُمیکرون بررسی شده که چند مورد از این تعداد مشکوک به اُمیکرون بوده و در حال بررسی نهایی است.

حیاتی گفت:  آموزش و پرورش دغدغه‌های اولیای دانش‌آموزان را رفع کند و فاصله اجتماعی نیز در برگزاری امتحانات رعایت شود.

به گفته فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان بانک‌ها در مورد میزان نصب تهویه وضعیت مناسبی نداشتند که با پیگیری، بسیاری این کار را انجام دادند، اما آن‌هایی که کار را انجام ندادند به مراجع قضایی معرفی شدند و حکم قضایی برای مدیران این بانک‌ها صادر شده است.

او در ادامه گفت: در قالب این حکم رئیس بانک باید به مدت شش ماه هر چهارشنبه در مرکز بهداشت حضور پیدا کند و آموزش‌ها را دریافت کند و گواهی آموزش را ارائه دهد. در صورت رفع نواقص، بررسی‌ها انجام و با کسب نمره ۸۵ در امتحان، لغو حکم را پیگیری می‌کنیم.

حیاتی گفت:  این تو بمیری دیگر آن تو بمیری سابق نیست؛ اکنون شرایط به گونه‌ای است که باید همه پای کار بیایم.

حیاتی خطاب به مدیران حمل و نقل درون شهری با اشاره به وضعیت رعایت شیوه نامه‌ها در اتوبوس‌ها و واکسیناسیون رانندگان ناوگان، گفت: در گام اول با خواهش و تمنا خواستار رفع نواقص هستیم، اما در صورتی که در ادامه جدیتی دیده نشود، از ابزار‌های قانونی استفاده می‌کنیم، زیرا سلامت مردم قابل معامله نیست.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار