افزایش ۸۴۸ میلیون مترمکعبی حجم ورود آب به سدهای استان خوزستان/نقش موثر سدهای دز و مارون در تسکین سیلاب

تاریخ انتشار: شنبه 18 دی 1400 | 09:22 ق.ظ
افزایش ۸۴۸ میلیون مترمکعبی حجم ورود آب به سدهای استان خوزستان/نقش موثر سدهای دز و مارون در تسکین سیلاب معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از افزایش حجم ورودی آب به پشت سدهای استان تا ۸۴۸ میلیون مترمکعب خبر داد.

“علی شهبازی” با اشاره به بارش روزهای اخیر در استان خوزستان و مناطق بالادست، گفت:پس از بارش های روزهای اخیر،۸۴۸ میلیون مترمکعب آب به مخازن سدهای استان وارد شد که از این میزان ۷۶۰ میلیون مترمکعب آنذخیره گردید.

وی افزود:در حال حاضر تنها ۱۱ درصد حجم مفید مخازن سدهای خوزستان تکمیل شده است و حجم مفید قابل استفاده مخازن یکهزار و ۴۵۲ میلیون مترمکعب می باشد.

شهبازی عنوان کرد: میزان آورد به مخازن استان از ابتدای سال آبی تا کنون دو هزار و ۹۰۶ میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با سال گذشته و متوسط دوره آماری بترتیب بیش از ۳۶ و ۳۵ درصد کاهش نشان می دهد. همچنین بیشترین کاهش آورد نسبت به متوسط بلندمدت در حوضه های کرخه و دز به میزان ۳۸ درصد بوده است.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان به نقش سدها در تسکین سیلاب ها و جلوگیری از بروز خسارت به مناطق پایین دست نیز اشاره کرد و گفت: سیلاب هایی با پیک روزانه یکهزار و ۱۶۲ متر مکعب در ثانیه در سد دز و سیلاب با پیک روزانه ۷۴۵ متر مکعب در ثانیه در سد مارون تسکین یافته و مانع از بروز خسارت به پایین دست شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار