آیین معارفه‌ی رئیس دفاتر نهاد استانی مقام معظم رهبری و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد

تاریخ انتشار: شنبه 22 مرداد 1401 | 10:22 ق.ظ
آیین معارفه‌ی رئیس دفاتر نهاد استانی مقام معظم رهبری و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور آیین نکوداشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن شفیعی رئیس فقید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و دانشگاه شهید چمران اهواز و معرفی روسای دفتر استانی و دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر مصطفی رستمی در این آیین که امروز […]

با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور آیین نکوداشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن شفیعی رئیس فقید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و دانشگاه شهید چمران اهواز و معرفی روسای دفتر استانی و دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر مصطفی رستمی در این آیین که امروز دوشنبه سوم مردادماه در تالار اجتماعات دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی برگزار شد، بیان کرد: ویژگی مؤمن تراز در مسیر خداوند که در رأس همه‌ی مؤمنان و سرآمد آنان امیرالمؤمنین جای دارد این است که خداوند را دوست دارند و هیچ‌چیز مقدم بر پروردگار نیست و خداوند نیز آن‌ها را دوست دارد.

وی افزود: سید محسن شفیعی رئیس فقید دفتر نهاد معظم رهبری فردی متواضع بود که هرگونه شایبه‌ی شهرت‌طلبی را از او می‌زدود؛ کرامت و لطف و روحیه‌ی متواضعانه‌ی او همواره متبلور بود و همه‌ی کسانی است که او را می‌شناختند به این مسئله اذعان دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور افزود: حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرحوم سید محسن شفیعی همواره خاکسار بود و هیچ‌وقت ذره‌ای تردید در دفاع از انقلاب نداشتند و کسی نمی‌توانست او را متهم کند که انقلابی نیست. او عمر خود در مسیر مجاهدت درراه خدا گذراندند. مقام معظم رهبری فرمودند جهاد چند خصوصیت دارد. اول اینکه جهاد برای خداوند انجام شود و اگر غیر این باشد جهاد نیست. دومین خصوصیت ناظر بر ضرورت‌های میدان، حرکت دشمن و دفع آن و پیشبرد جبهه‌ی ایمان است؛ اگر انسان از حرکت دشمن غفلت کند، جهاد نکرده است؛ و سومین خصوصیت نیز بذل حسن مجاهدت است که از تمام توان درراه خداوند استفاده شود.

رستمی، عنوان کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن شفیعی در خدمت به والدین، فعالیت در جمع مؤمنان و ارتباط با نسل‌های مختلف در فضای مسجد و دانشگاه و ارتباط با دانشگاهیان پیش رو بودند و این مسئله یکی از خصوصیات ویژه‌ی او بود. لازمه‌ی حرکت مخلصانه این است که انسان نگران ملامت ملامتگران نباشد؛ ممکن است جایی انسان متهم به تندروی، محافظه‌کاری و یا پیاده شدن از قطار انقلاب شود اما انسان مؤمن که در رأس آن امیرالمؤمنین است اگر حرکتی را ضروری تشخیص داد نباید نگران ملامت‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه در فضای دانشگاه انقلابی بودن لازم است، خاطرنشان کرد: جذب حداکثری و دفع حداقلی وظیفه‌ی همه‌ی مؤمنان است و جبهه‌ی انقلاب نیازمند انسان‌های همراه است. ازاین‌رو اجازه نداریم با رفتار و موضع غلط و… کسی را دور کنیم. حرکت‌های ناصحانه و مشفقانه و مداوم بسیاری را وارد جبهه‌ی انقلاب کرده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور عنوان کرد: در فضاهای دانشگاهی مسئولیت سنگینی بر عهده‌ی افراد انقلابی و مؤمن، استادان و دانشجویان گذاشته‌شده است؛ تعبیر مقام معظم رهبری از فعالیت فرهنگی «باغبانی فرهنگی» است. بسیاری از ما ممکن است در اطرافیانمان کسانی را داشته باشیم که دین‌داری و اخلاقش متناسب باارزش‌های مطلوب نیست؛ اگر همان انتظاری که از ارتباط با خویشاوندان داریم در درون دانشگاه هم داشته باشیم، رفتارمان از دوگانگی دور است.

رستمی، ادامه داد: مقام معظم رهبری در نشست با مسئولان نظام به‌منظور بررسی آسیب‌های اجتماعی فرمودند که مهم‌ترین جلسات دوره‌ی رهبری من همین جلسات است. در آن جلسه فرمودند مسئولان همان احساسی که نسبت به فرزندان خوددارید نسبت به‌تمامی جوانان داشته باشید. اگر این‌گونه بودید مسئول تراز نظام اسلامی هستید.

وی اضافه کرد: اگر تشخیص دادید که کاری درست است در آن تردید نکنید؛ محافظه‌کاری غلط است همان‌گونه که تندروی غلط است. انسان باید انقلابی باشد اما انقلابی مؤمن در مسیر حرکتش باید جذب حداکثری و دفع حداقلی و افزودن یار به جبهه‌ی نیازمند انقلاب اسلامی و رهبری را سرلوحه قرار دهد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه‌ی خود اشاره کردند که ملت ایران می‌دانند که با رفتن یک خدمتگزار در مسائل کشور خللی وارد نمی‌شود. ازاین‌رو مسیر روحانی که توسط مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین که ایجادشده است باید ادامه داشته باشد.

رستمی یادآور شد: انقلاب اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری دریکی از حساس‌ترین فرازهای خودش قرار دارد؛ یکی از فرازهای سخنان ایشان در دیدار با اندیشمندان تمدنی جهان بود که فرمودند «تمدن غرب بی‌تردید در حال زوال است و به‌زودی فرومی‌پاشد، حال با فروپاشی ناگهانی باید مطالعه کرد و به دنبال تمدن جایگزین بود». در بیانیه‌ی دوم انقلاب ایجاد تمدن نوین اسلامی بر عهده‌ی جوانان است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور بابیان اینکه تمدن مجموعه‌ی کاملی از الگوهای قابل تقلید و توسعه است که به نیازهای بشری پاسخ می‌دهد، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در مسیر چهل‌وچندساله‌ی خود علی‌رغم دشمنی‌ها و بی‌تجربگی‌های فراوان و احیاناً حضور افراد غیر معتقد به حرکت انقلاب در مناصب به توفیقات بسیاری رسیده است و هر دهه‌ی انقلاب قوی‌تر از دهه‌ی قبل بوده است.

وی تصریح کرد: امروزه آمریکا با نگرانی می‌گوید ایران در حال صادرات پهپاد به سوریه است و این مسئله نشان‌دهنده‌ی تغییر معادلات است و صحبت از مانور نیروهای نظامی ایران در آب‌های آمریکای لاتین می‌شود و دولت‌ها جرئت تعرض به نفت‌کش‌های ایران در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای آبی ما را ندارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود، عنوان کرد: کشورمان در حوزه‌ی پزشکی به بازدارندگی رسیده است و اگر دو سال قبل را با نگرانی‌هایی در حوزه‌ی همه‌گیری بیماری کرونا طی کردیم اکنون دانشمندان ما شش نوع واکسن را تولید کرده‌اند.

رستمی، گفت: انقلاب اسلامی ایران کاری کرده است که از تولید یک‌دهم درصد دانش به بیش از دو درصد تولید دانش رسیده‌ایم.‌ مأموریت دانشگاه‌ها حل مسائل جامعه و پیشبرد دانش‌ و تربیت انسان متدین، انقلابی و امیدوار به آینده و توانمند در حل مشکلات است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تأکید کرد: فقدان دوست و برادر عزیزمان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن شفیعی خسارت بزرگی بود و برای جامعه‌ی دانشگاهی استان خوزستان این خسارات سنگین‌تر بوده است. این استاد عالی‌قدر چندین بار استعفای خود را ارائه دادند و معتقد بودند افراد دیگری هم هستند که می‌توانند به پویایی دانشگاه کمک کنند. ازاین‌رو برای حضور در مأموریت‌های نهاد نیازمند طلبه‌هایی هستیم که علاوه بر فضل علمی به محیط دانشگاه نیز آشنا باشند و امیدواریم با کمک همه‌ی علما در استان زمینه‌ی توسعه‌ی هرچه بیشتر استان فراهم شود.

در ادامه سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز، بیان کرد: این دانشگاه در دو سال گذشته فراز و نشیب‌ها و همچنین کامیابی و ناکامی‌هایی را داشته است و مانند دیگر بخش‌های جامعه متأثر از همه‌گیری بیماری کرونا بوده است.

دکتر علی‌محمد آخوندعلی افزود: خوشبختانه در دوره‌ی جدید مدیریت دانشگاه توانستیم از ظرفیت‌های مدیریتی بیش از ۱۰۰ نیروی جوان مؤمن، متخصص و متعهد به انقلاب اسلامی بهره بگیریم.

وی، ادامه داد: توجه به مسائل فرهنگی از برنامه‌های اصلی در دانشگاه شهید چمران اهواز است و امیدواریم بتوانیم در انجام مأموریت‌هایمان موفق باشیم.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز، خاطرنشان کرد: نیم سال تحصیلی گذشته باوجود برخی مشکلات در حوزه آموزش حضوری و اسکان با حضور شمار زیادی از دانشجویان این دانشگاه به‌صورت حضوری برگزار شد و تلاش خواهیم کرد زمینه‌ی لازم برای اسکان همه‌ی دانشجویان این دانشگاه در نیم سال تحصیلی آینده در سراهای دانشجویی به بهترین نحو فراهم شود.

آخوندعلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت استان خوزستان گفت: وضعیت آب و هوایی یکی از مشکلات این استان است و امسال به دلیل گرمای بی‌سابقه در استان شاهد تعطیلی‌هایی در سطح استان بوده‌ایم.

وی، اضافه کرد: وجود کانون‌های ریزگرد و همچنین ورود گردوغبار از کشورهای همسایه از دیگر مشکلات استان خوزستان است و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تاب‌آوری لازم را در مواجه به این پدیده داشته باشیم.

دکتر سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز نیز با گرامی داشت یاد و خاطره‌ی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن شفیعی رئیس فقید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، بیان کرد: وجود این استاد عالی‌قدر برکتی برای استان و جامعه‌ی دانشگاهی بود.

وی افزود: او در میان ما نیست اما راهش و روش و مسلک او از سوی شاگردان و دانشجویان استان خوزستان ادامه خواهد یافت.

گفتنی است در این آیین از حجت‌الاسلام‌والمسلمین آیت عادلی‌نژاد به‌عنوان رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدمهدی شفیعی به‌عنوان مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور معرفی شدند.

در این آیین که با حضور آیت‌الله سیدعلی شفیعی نماینده‌ی مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد از همسر حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن شفیعی تقدیر به عمل آمد.

همچنین کتاب «عالم پرتلاش» که به‌مناسبت گرامی‌داشت عالم‌ربانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن شفیعی از سوی سازمان جهاد دانشگاهی استان خوزستان گردآوری شده است، رونمایی شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار