پایین دست بودن هندیجان و مشکل همیشگی آب کشاورزی

تاریخ انتشار: دوشنبه 14 آذر 1401 | 11:21 ق.ظ
پایین دست بودن هندیجان و مشکل همیشگی آب کشاورزی مدیر جهاد کشاورزی هندیجان با بیان اینکه مشکل آب همیشه در شهرستان وجود داشته است، گفت: زمانی که شهرستان‌های بالادست مانند بهبهان و امیدیه کشت محصولات خود را آغاز می‌کنند ما با مشکلاتی در زمینه آب مواجه می‌شویم؛ در این شرایط آب کمتری به محصولات شهرستان می‌رسد و مقداری از کیفیت آن نیز کاسته و […]

مدیر جهاد کشاورزی هندیجان با بیان اینکه مشکل آب همیشه در شهرستان وجود داشته است، گفت: زمانی که شهرستان‌های بالادست مانند بهبهان و امیدیه کشت محصولات خود را آغاز می‌کنند ما با مشکلاتی در زمینه آب مواجه می‌شویم؛ در این شرایط آب کمتری به محصولات شهرستان می‌رسد و مقداری از کیفیت آن نیز کاسته و شور می‌شود.

علی حسن ‌زاده در خصوص کشت محصولات پاییزه هندیجان اظهار کرد: کشت محصولات پاییزه از اوایل آبان ماه آغاز شده است و کشت محصولات معمولا تا ۲۰ آذرماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت محصولات پاییزه شهرستان ۳۵ هزار هکتار است، افزود: تاکنون ۲۱ هزار هکتار محصولات پاییزه کشت شده که شامل گندم، جو و کلزا است.

فصل کشت کلزا را از دست دادیم

مدیر جهاد کشاورزی هندیجان با اشاره به اینکه تنها ۱۰ هکتار کلزا کشت شده است و مابقی آن بیشتر گندم و مقداری جو بوده است، تصریح کرد: کلزا نسبت به گندم و جو حساس‌تر است و نمی‌توانیم آن را در هر زمانی کشت کنیم و به دلیل اینکه شرایط آبی مناسبی وجود نداشت نتوانستیم به موقع کلزا کشت کنیم و رمانی که وضعیت آب بهتر شد فصل کشت را از دست دادیم.

حسن‌زاده عنوان کرد: به دلیل اینکه در مناطق پایین دست هستیم کنترل آب در دست ما نیست و نمی‌توانیم محصولات متنوعی داشته باشیم. مشکل آب همیشه در شهرستان وجود داشته است و زمانی که شهرستان‌های بالادست مانند بهبهان و امیدیه کشت محصولات خود را آغاز می‌کنند شهرستان با مشکلاتی در زمینه آب کشاورزی مواجه می‌شود. در این شرایط آب کمتری به محصولات شهرستان می‌رسد و مقداری از کیفیت آن نیز کاسته و شور می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان برداشت محصولات به شرایط آب و هوایی بستگی دارد، افزود: میزان برداشت محصولات پاییزه در سال گذشته حدود ۴۶ هزار تن بود و اگر در سال جاری شرایط آب و هوایی مناسبی وجود داشته باشد پیش بینی برداشت محصولات ما در سال جاری نیز در همین حد خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی هندیجان با بیان اینکه آب محصولات شهرستان از رودخانه زهره تامین می‌شود، گفت: پس از بارندگی آب از مناطق بالادست در رودخانه سرازیر و رودخانه پر آب می‌شود و از این طریق محصولات را آبیاری می‌کنیم.

حسن زاده عنوان کرد: برداشت محصولات پاییزه از نیمه دوم فروردین ماه آغاز می‌شود و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار