خدمات بیماران سرطانی در بیمارستان گلستان اهواز رایگان است

تاریخ انتشار: دوشنبه 10 بهمن 1401 | 09:53 ق.ظ
خدمات بیماران سرطانی در بیمارستان گلستان اهواز رایگان است رییس بیمارستان گلستان اهواز گفت: تمام خدمات بیماران سرطانی با هماهنگی‌ انجام شده با بیمه‌ها، به صورت رایگان ارایه می‌شود.

دکتر داود شلیل احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: علاوه بر بیماران خوزستانی، بیمارانی از استان‌های مجاور و کشور عراق نیز به این مرکز ارجاع داده می‌شوند که این بیانگر اهمیت مرکز پرتودرمانی بیمارستان گلستان است.

وی افزود: بخش پرتودرمانی بیمارستان گلستان اهواز، هم‌اکنون دارای ۲ دستگاه شتاب‌دهنده خطی پر انرژی است که مراحل نصب و راه‌اندازی دستگاه سوم، یعنی دستگاه شتاب‌دهنده پیشرفته Elekta که دارای دقت بسیار زیاد در پرتودهی نقاط سرطانی با مکانیسمی خاص و تکنولوژی موسوم به Monaco است و منجر به افزایش پرتودهی در بافت‌ سرطانی و کاهش میزان دُز اشعه در نواحی غیر سرطانی می‌شود، نیز در حال انجام است.

شلیل احمدی ادامه داد: این مرکز دارای یک دستگاه پیشرفته براکی‌تراپی یا نزدیک‌درمانی (نوعی تکنیک پرتودرمانی در فیزیک پزشکی است)، بخش دُزیمتـری(محاسبات فیزیکی پرتوها)، تعداد ۳۰ تخت شیمی‌درمانی و ۹ درمانگاه تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی است.

رییس بیمارستان گلستان اهواز افزود: پرتودرمانی معمولا یا به وسیله دستگاه‌های تابش دهنده پرتو از فاصله نزدیک و داخل بدن، در شیوه براکی‌تراپی و یا با فاصله حدود یک متر توسط تابش‌دهنده‌های خارج بدن، مانند شتاب‌دهنده انجام می‌شود.

وی گفت: در روش براکی‌تراپی، هنگام انجام عمل جراحی و یا درون حفره‌های بدن، یک چشمه رادیواکتیو در مجاورت تومور سرطانی قرار می‌گیرد.

 

پرتودرمانی بیش از۲ هزار بیمار سرطانی در یک سال گذشته

شلیل احمدی از انجام پرتودرمانی و شیمی‌درمانی بیش از ۲ هزار بیمار سرطانی در یک سال گذشته در این مرکز خبر داد و گفت: شیمی‌درمانی یکی از شیوه‌های رایج برای درمان انواع سرطان‌ها است که در یک سال گذشته بیش از ۱۷ هزار مورد خدمت در بخش شیمی‌درمانی انجام شد که شامل حدود هفت هزار و ۵۰۰ مورد دارودرمانی و ۹ هزار و ۵۰۰ مورد تزریقات خون و فرآورده‌های ویژه بود؛ همچنین حدود ۲۰ هزار مورد پرتودرمانی در دپارتمان کلینیکال آنکولوژی بیمارستان گلستان انجام شد.

رییس بیمارستان گلستان اهواز اضافه کرد: این مرکز با مجهز بودن به بخش‌های رادیوتراپی(پرتودرمانی)، شیمی‌درمانی(دارو درمانی) و براکی‌تراپی(پرتودهی داخلی)، قطب درمان سرطان در کشور به شمار می‌آید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار