۱۱ شهر خوزستان در وضعیت زرد و یک شهر نارنجی کرونایی

تاریخ انتشار: شنبه 19 فروردین 1402 | 09:45 ق.ظ
۱۱ شهر خوزستان در وضعیت زرد و یک شهر نارنجی کرونایی براساس آخرین نقشه رنگبندی کرونایی شهرستان‌های کشور، ۱۱ شهر خوزستان در وضعیت زرد و یک شهر در وضعیت نارنجی قرار دارد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرهای اندیکا، لالی، گتوند، مسجدسلیمان، رامهرمز، امیدیه، بهبهان، هندیجان، رامشیر، اهواز و کارون در وضعیت زرد و هفتکل در وضعیت نارنجی قرار دارد و تعداد شهرهای زرد خوزستان هفته گذشته تا کتون از هشت به ۱۱ مورد رسیده است.

بر اساس این گزارش دزپارت، ایذه، باغملک، آغاجاری، بندر ماشهر، شادگان، خرمشهر، آبادان، دزفول، اندیمشک، شوشتر، باوی، شوش، کرخه، حمدیدیه، دشت آزادگان و هویزه در شرایط آبی کرونایی هستند.

به گفته رییس مرکز بهداشت خوزستان آمارها نشان می دهد موارد شناسایی کرونا در ۲ هفته گذشته نسبت به هفت روز پیش از آن، ۵۲ درصد و موارد بستری ۱۹ درصد افزایش یافته است.

دکتر پژمان بختیاری نیا افزود: بیشتر موارد فوتی در این موج، بالای ۶۰ سال گزارش شده که بیشتر آنها یا واکسن نزده بودند یا بیشتر از ۶ ماه از آخرین دُز واکسن آنها گذشته بوده است، این گروه سنی باید بیشتر مراقب باشند و پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، روبوسی نکردن، شست دست ها و حضور نیافتن در جمع های پر ازدحام و سربسته را رعایت کنند.

وی ادامه داد: تزریق دُز یادآور در کاهش مرگ و میر اثر زیادی دارد و افراد بالای ۱۸ سال با تزریق واکسن در صورت ابتلا نیز به نوع شدید گرفتار نمی شوند.

بر اساس آخرین به روز رسانی ها، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۹ به ۱۸ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۴۵ به ۷۶ شهر افزایش یافت.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۳۳ به ۲۲۷ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۵۱ به ۱۲۷ شهر رسید.

تا کنون ۶۵ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۴۱ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۴۰۹ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۵۶۹ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۹۱۹ دُز رسید.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۵۹۷ هزار و ۹۸ نفر رسید، تا کنون هفت میلیون ۳۴۸ هزار و ۴۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۸۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار