تولید بیش از ۴۰ هزار گیگاوات ساعت برق در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 20 فروردین 1402 | 09:04 ق.ظ
تولید بیش از ۴۰ هزار گیگاوات ساعت برق در خوزستان مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت : سال گذشته ۴۰ هزار و ۱۴۰ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۳.۵ برابری را داشته است.

فرامرز شادفر با اشاره به تولید ۴۰ هزار و ۱۴۰ گیگاوات ساعت برق در خوزستان سال ۱۴۰۱ اظهارکرد: از این مقدار برق تولیدی ۳۰.۶ درصد در نیروگاه‌های برق آبی، ۶۸ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱.۴ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

وی ادامه داد : از ۲۷ هزار و ۳۲۷ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۶۰ درصد توسط بخش خصوصی (شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر ) و ۴۰ درصد توسط بخش دولتی ( نیروگاه‌های رامین و ماهشهر ) تولید و به شبکه تحویل شده است.

شادفر اظهارکرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۴۱ هزار و ۶۰۰ گیگاوات ساعت ۳.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود: پیک مصرف در تابستان ۱۴۰۱ با مصرف هشت هزار و ۸۰۶ مگاوات نسبت به پیک بار سال قبل، ۳.۷ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با پانزده هزار و ۴۳۲ مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۰ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۸۸ مگاوات است.

ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است.

شبکه برق انتقال و فوق توزیع استان کهگیلویه و بویراحمد تحت نظر شرکت برق منطقه‌ای خوزستان است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار