کاهش ابتلا به کرونا و بستری بیماران در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 | 10:11 ق.ظ
کاهش ابتلا به کرونا و بستری بیماران در خوزستان رئیس مرکز بهداشت خوزستان از کاهش آمار ابتلا به کرونا و بستری بیماران مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌های استان خبر داد.

دکتر پژمان بختیاری نیا در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان درخصوص آخرین وضعیت شیوع و ابتلا به کرونا در استان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهند که در هفته قبل تعداد بیماران قطعی شناسایی شده و موارد بستری جدید نسبت به هفته قبل از آن و در مقایسه با آمار کشوری، کمتر بوده است.

وی به کاهش آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در کشور اشاره کرد و افزود: این درحالی است که در خوزستان همچنان روند کاهشی مشاهده نمی‌شود.

دکتر بختیاری نیا با بیان اینکه هفته قبل ۱۴ شهرستان در خوزستان وضعیت زرد داشتند، ادامه داد: در این هفته تعداد شهر‌های زرد به ۸ مورد کاهش یافته و ۲ شهر نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند، البته اگرچه تعداد شهر‌های زرد کاهش یافته است، ولی باید توجه داشت که در ۱۰ شهر با وضعیت زرد و نارنجی ۴۴ درصد از جمعیت ۵ میلیونی استان خوزستان سکونت دارند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان می‌گوید: بر همین اساس انتظار می‌رود افراد پرخطر و بالای ۶۵ سال، زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای اصول خودمراقبتی را رعایت کنند، زیرا واریانت غالب ویروس کرونا در کشور امیکرون است که سرایت پذیری زیادی دارد.

این مقام مسئول گفت: افراد مبتلا به کرونا و علامت‌دار باید حداقل ۵ روز در منزل بمانند و چنانچه فرد پرخطری در خانه یا اطرافیان است، از مواجهه با آن پرهیز کنند.

دکتر بختیاری نیا افزود: مشاهده‌ها و پژوهش‌های علمی نشان می‌دهند که تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز یادآور در کاهش شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از آن موثر است، بنابراین اگر هم استانی‌ها موارد یاد شده را رعایت کنند، از موج هفتم کووید-۱۹ در خوزستان با حداقل ابتلا و فوتی عبور خواهیم کرد.

وی درخصوص شیوع مالاریا در کشور گفت: تاکنون ابتلا به این بیماری در استان خوزستان مشاهده نشده است و درصورت مشاهده، اطلاع رسانی خواهد شد.

درحال حاضر شهرستان‌های لالی، بهبهان، امیدیه، اهواز، کارون، حمیدیه، رامهرمز، مسجدسلیمان در وضعیت زرد، رامشیر و آغاجاری در وضعیت نارنجی، هندیجان، بندرماهشهر، شادگان، خرمشهر، آبادان، دزپارت، باغملک، هفتکل، باوی، کرخه، شوش، دشت آزادگان، هویزه، ایذه، اندیکا، شوشتر، گتوند، دزفول و اندیمشک در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار