ضبط بیش از ۲۶ تن مورد فرآورده خام دامی در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 | 11:37 ق.ظ
ضبط بیش از ۲۶ تن مورد فرآورده خام دامی در خوزستان در طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی در خوزستان ۲۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک ضبط شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: بالغ بر ۲۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک در ۵۳ روز اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این استان ضبط شد.

عسکری فرد افزود: این فرآورده‌های خام دامی در جریان ۱۷هزار مورد بازرسی از مراکز تحت نظارت اداره‌کل دامپزشکی استان خوزستان ضبط موقت، و نمونه‌برداری شده و نمونه‌های اخذ شده برای تعیین تکلیف این فرآورده‌ها به آزمایشگاه ارسال گردید.

وی اظهار داشت: بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم در این مدت از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در این استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی خاطرنشان کرد: در طی این ۵۳ روز ۱۰ واحد عرضه فرآورده خام دامی به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی نگهداری و عرضه با حکم قضایی در سطح استان پلمب گردید.

عسکری فرد ادامه داد: بالغ بر ۹۳ هزار راس دام و سبک تحت نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در کشتارگاه‌های خوزستان کشتار و ۲هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز از کشتار این دام‌ها استحصال و وارد بازار مصرف گردید.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به ضبط تعداد ۷۹ راس لاشه دام سبک و سنگین بیمار در کشتاگاه‌های تحت پوشش عنوان کرد: دو هزار و ۹۷۳ کیلوگرم گوشت و آلایش خوراکی در این مدت به دلیل وجود ضایعات مرضی و

بیماری در کشتارگاه‌های این استان ضبط، معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

عسکری فرد همچنین از تولید ۹ هزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ طی ۵۳ روز اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در استان خبرداد و اظهارداشت: این میزان گوشت از کشتار بیش از ۵۲ میلیون قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی استان استحصال شد.

وی به ۱۷ هزار و ۲۶۷ قطعه طیور ضبطی در کشتارگاه‌های طیور استان اشاره و اضافه کرد: ۲۸ هزار و ۵۲۵ کیلوگرم لاشه طیور در این مدت به دلیل ضایعات مرضی در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

عسکری فرد تصریح کرد: طرح ویژه نوروزی و ماه مبارک رمضان نظارت بر فرآورد‌های خام دامی از روز شنبه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ در این استان آغاز گردید و پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ پایان یافت که در این طرح ۴۸ اکیپ متشکل از ۸۴ نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان و ۴۰ نفر از ناظرین شرعی بر کشتار دام و طیور در حال فعالیت بودند.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت کنند و هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره‌کل دامپزشکی برای پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع‌رسانی کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار