مرزهای خوزستان برای صادرات متولی مشخص ندارند

تاریخ انتشار: سه شنبه 12 اردیبهشت 1402 | 09:24 ق.ظ
مرزهای خوزستان برای صادرات متولی مشخص ندارند رییس اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر اینکه برای حل مساله صادرات از مرزهای خوزستان باید یک نهاد یا سازمان مشخص به عنوان متولی مرزهای استان معرفی شود، گفت: مرزهای خوزستان متولی مشخص ندارند. شهلا عموری، با تاکید بر ضرورت توسعه صادرات به ویژه از مبادی خوزستان اظهار کرد: مرزهای خوزستان متولی مشخص ندارند و […]

رییس اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر اینکه برای حل مساله صادرات از مرزهای خوزستان باید یک نهاد یا سازمان مشخص به عنوان متولی مرزهای استان معرفی شود، گفت: مرزهای خوزستان متولی مشخص ندارند.

شهلا عموری، با تاکید بر ضرورت توسعه صادرات به ویژه از مبادی خوزستان اظهار کرد: مرزهای خوزستان متولی مشخص ندارند و از این رو باید یک نهاد یا سازمان مشخص به عنوان متولی مرزهای استان معرفی شود تا ساماندهی مرزهای استان را شاهد باشیم و مشکلات صادرات حل شود.

وی افزود: سال‌ها است که بحث اتصال ریلی میان مرز شلمچه و استان بصره عراق در دولت‌های مختلف مطرح است و امیدواریم تا پایان سال اتفاقات خوبی در این خصوص رخ دهد زیرا اتصال این خط می‌تواند به شدت قیمت تمام شده کالا را کاهش و زمینه‌ساز افزایش صادرات و توسعه تجارت با کشور عراق از طریق مرزهای خوزستان شود.

رییس اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: استان خوزستان ظرفیت‌های ویژه‌ای در بحث صادرات دارد و پیچیدن نسخه واحد برای کل کشور با توجه به نبود برنامه‌های نظام‌مند برای توسعه‌ صادرات، خوزستان را با مشکل مواجه می‌کند. این مسائل باعث می‌شود تا شاهد عدم صادرات برخی از کالاها به ویژه محصولات کشاورزی از خوزستان و انباشت و فساد آن‌ها باشیم.

عموری گفت: واحدهای کوچکی که در پایین دست صنایع بزرگ خوزستان فعالیت می‌کنند به مواد اولیه برای تولید نیاز دارند و در صورت تامین مواد اولیه علاوه بر تامین نیاز داخل می‌توانند محصولات خود را به دیگر کشورها به ویژه عراق صادر کنند.

وی ادامه داد: برای تقویت تولید و اشتغالزایی باید مواد اولیه موردنیاز واحدهای تولیدی استان تامین شود تا شاهد تحقق اهداف موردنظر در بحث تولید باشیم که در نهایت به توسعه اقتصادی و رشد صادرات منجر خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: حل مسائل مربوط به مرزهای استان و ساماندهی مرزهای خوزستان شاید اساسی‌ترین مساله در پیش پای صادرات از مبادی خوزستان است که می‌توان با حل این مساله شاهد رونق و توسعه صادرات بود.

عموری در پایان گفت: اگر دولت بتواند مسائل مربوط به مرزهای خوزستان را مرتفع و مشکلات صادرکنندگان را از مرزها حل کند قطعا شاهد ارزآوری و رونق بیش از پیش صادرات از مرزهای خوزستان خواهیم بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار