تندیس واحد نمونه ملّی به نیشکر فارابی رسید

تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 | 10:40 ق.ظ
تندیس واحد نمونه ملّی به نیشکر فارابی رسید در جشنواره ملی امتنان، کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی که سال گذشته نیز به عنوان واحد نمونه استانی معرفی شده بود، پس از ارزیابی‌ها به عنوان واحد نمونه ملی شناخته شد.

کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی در جشنواره «امتنان» در صدر واحدهای نمونه ملی قرار گرفت و مدیرعامل این شرکت از سوی آیت‌الله رئیسی تقدیر شد.

مراسم سی و چهارمین جشنواره ملی امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه دوشنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) با حضور رئیس جمهور در محل شرکت صنعتی مپنا برگزار شد و منتخبین ملّی معرفی و تقدیر شدند.

این جشنواره هرساله با هدف شناسایی نخبگان حوزه کار و تولید به منظور تجلیل از واحدهای برتر ملی، کارگروه‌های برتر و کارگران نمونه برگزار می‌شود.

در جشنواره ملی امتنان، کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی که سال گذشته نیز به عنوان واحد نمونه استانی معرفی شده بود، پس از ارزیابی‌ها به عنوان واحد نمونه ملی شناخته شد.

این شرکت در سال گذشته با دریافت مجوّز دانش‌بنیان در زمینه دارو و فراورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، گامی مهم در طرح‌های توسعه‌ای برداشت.

کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی در دهمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت، نیز واحد برتر تحقیق و توسعه کشور شده بود. این شرکت در کنار تولید شکر سفید، بزرگترین تولیدکننده شکر دارویی در خاورمیانه است و نقش مهمی در تامین نیاز شرکت‌های دارویی دارد.

کارخانه شکر دارویی فارابی ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن شکر دارویی در سال را دارد که با این ظرفیت اسمی تولید، علاوه بر تامین نیاز داخلی شرکت‌های داروسازی، امکان صادرات نیز وجود دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار