شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شکر دارویی شرکت های داروسازی را تامین کرد

تاریخ انتشار: شنبه 16 اردیبهشت 1402 | 10:11 ق.ظ
شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شکر دارویی شرکت های داروسازی را تامین کرد مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: این شرکت بر اساس تعهد خود ، شکر دارویی همه شرکت‌های داروسازی داخلی را تامین کرد.

عبدعلی ناصری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: ۶ هزار و ۵۰۰ تُن شکر دارویی مورد نیاز شرکت‌های داروسازی بر اساس نرخ مصوب تامین شده و بنابراین نیازی به واردات این محصول از خارج کشور نیست.

وی ظرفیت تولید شکر دارویی در شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی را ۱۲هزار تُن در سال عنوان کرد و افزود: این واحد تولیدی همچنین آمادگی دارد تا در صورت صدور مجوزهای لازم، صادرات شکر سفید را در دستور کار قرار دهد.

ناصری خاطرنشان کرد: همه شرکت‌های داروسازی کشور ملزم هستند شکر دارویی مورد نیاز خود را از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خریداری کنند و استفاده از شکر معمولی در فرایند داروسازی ممنوع است.

وی گفت: واردات شکر دارویی با وجود تامین پایدار شکر دارویی در داخل، ممنوع است و هیچ شکر دارویی مجاز به واردات آن نیست.

شکر دارویی، کاملا” خالص و بهداشتی و عاری از هرگونه آلودگی میکروبی است و مطابق با فارماکوپه و استانداردهای دارویی بین‌المللی usp-BP و IP تولید و بسته‌بندی می‌شود. کارخانجات دارویی از این محصول جهت تولید انواع شربت‌های دارویی، شربت‌های ویتامینه و تهیه انواع پودرها و قرص‌های دارویی و همچنین تولید انواع دیگر شکرهای دارویی استفاده می‌کنند.

این نوع شکر غیراسیدی ، عاری از ناخالصی و رسوب بوده و دارای درجه خلوصی نزدیک به ۱۰۰درصد و عاری از مواد گوگرد دار و فلزات سنگین است.

قیمت جهانی هر کیلوگرم شکر دارویی حدود ۶ یورو است.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هشت واحد اقماری هفت‌تپه ، دهخدا ، امام خمینی(ره) ، حکیم فارابی ، دعبل خزاعی ، امیرکبیر، میرزاکوچک خان و سلمان فارسی دارد.

امسال تولید شکر از واحدهای هشت گانه نیشکری وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به ۴۲۰هزار تُن خواهد رسید.

شرکت کشت و صنعت نیشکر حکم فارابی تنها واحد نیشکری خوزستان است که شکر دارویی و شکر بسته‌بندی طمع‌دار تولید می‌کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار