تعمیر توربین واحد شماره ۸ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور با موفقیت انجام شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 2 مرداد 1402 | 08:39 ق.ظ
تعمیر توربین واحد شماره ۸ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور با موفقیت انجام شد مدیر تعمیرات ناحیه عباسپور در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان از انجام موفقیت آمیز تعمیر توربین واحد ۸ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور خبر داد.

سیاوش حاتمی با بیان این که پروژه اصلاح و تعمیر چرخ توربین واحد ۸ نیروگاه سد شهید عباسپور در کمترین زمان ممکن انجام شد، اظهار کرد: با توجه به اشکال پیش آمده بر روی توربین واحد ۸ نیروگاه دوم سد شهیدعباسپور و با برنامه ریزی کارشناسان، عملیات تعمیراتی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از برنامه ریزی و برگزاری جلسات فنی، به دلیل نیاز شبکه تولید برق کشور شروع تعمیرات در سریع ترین زمان ممکن  با فعالیت ۳ شیفت کاری به صورت جهادی، تعمیرات توربین و تنظیم یاتاقان ها صورت گرفت.

حاتمی خاطرنشان کرد: در این عملیات پیچیده و کم نظیر که سومین تجربه موفق شرکت تعمیرات پس از واحد شماره ۵ و ۷ نیروگاه عباسپور است، به منظور دسترسی به چرخ توربین و آب بندی های فوقانی، با عملیات جکینگ هدکاور ۱۰۰ تنی از روی Stay Ring به انداز ۸۰ سانتیمتر برای دسترسی و اصلاحات لازم انجام شد.

مدیر تعمیرات ناحیه سد شهید عباسپور در ادامه گفت: وقوع اینگونه حوادث در توربین های آبی ناشی از پدیده های هیدرولیکی است که در صورت عدم اقدام تعمیراتی به موقع منجر به حوادث پر خطر و پر هزینه می شود، از این رو با کسب تجربه عیب یابی در واحد شماره ۷ و تکرار واقعه در واحد شماره ۵ با اقدام پیشگیرانه در واحد ۸ از وقوع خاموشی های طولانی مدت و پر هزینه جلوگیری شد.

وی در پایان بیان کرد: با پشتکار و تلاش بی وقفه کارکنان شرکت تعمیرات، همکاری شرکت تولید و بهره برداری سد شهید عباسپور و به کارفرمایی سازمان آب و برق خوزستان، رکوردی دیگر در ارایه خدمات ارزنده به صنعت برق آبی ثبت شد و واحد فوق پس از انجام تست های نهایی تحویل بهره بردار و به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار