غربالگری سندرمیک بیش از یک میلیون زائر اربعین حسینی در مرز چذابه

تاریخ انتشار: یکشنبه 12 شهریور 1402 | 09:32 ق.ظ
غربالگری سندرمیک بیش از یک میلیون زائر اربعین حسینی در مرز چذابه رئیس مرکز بهداشت خوزستان از غربالگری سندرمیک بیماری‌های واگیر برای بیش از یک میلیون زائر ایرانی و اتباع خارجی در پایانه مرزی چذابه خبر داد.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا به استقرار ۱۵۸ نفر از کارشناسان و کارکنان حوزه بهداشت در زمینه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در مرز چذابه و ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: از ۴ تا ۱۰ شهریورماه، بیش از ۹۷ هزار مورد غربالگری سندرمیک بیماری‌های واگیر برای یک میلیون و ۳ هزار و ۶۳۳ زائر اربعین حسینی شامل؛ ۹۸۷ هزار و ۱۴ زائر ایرانی و ۱۶ هزار و ۶۱۹ زائر اتباع خارجی انجام شد و ۲۸۴ مورد مشکوک به سندرم بیماری‌های واگیر شناسایی شدند.

وی به استقرار ۲۲۳ نیروی سلامت محیط و کار مستقر در مرز چذابه اشاره کرد و افزود: در این مدت همچنین ۲ هزار و ۱۶۰ مورد بازرسی بهداشتی از مواکب، ۶۰ مورد نمونه‌برداری نمونه از آب آشامیدنی و ۲۱ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی برای آزمایش میکروبی انجام و ۲۸۸.۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف انسانی معدوم شد.

دکتر بختیاری‌نیا به استقرار ۲۸ نیروی سلامت خانواده در این پایانه مرزی اشاره کرد و ادامه داد: مراقبت از ۴ مادر باردار، ۴ زن پرخطر عارضه‌دار، ۸ سالمند دچار عارضه و یک کودک زیر ۵ سال توسط این نیرو‌های انجام شد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان؛ آموزش و اطلاع‌رسانی به ۷۴ هزار و ۵۷۴ زائر و توزیع ۹ هزار و ۱۳۹ رسانه آموزشی میان زائران را از دیگر خدمات در این بازه زمانی برشمرد.

براساس تقویم رسمی کشور، پانزدهم شهریورماه مصادف با بیستم ماه صفر و اربعین حسینی است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار