دستور قضایی برای جلوگیری از آتش سوزی زباله ها در چهار شهرستان خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 12 آذر 1402 | 08:56 ق.ظ
دستور قضایی برای جلوگیری از آتش سوزی زباله ها در چهار شهرستان خوزستان دادستانی اهواز دستور پاکسازی سریع محل‌های انباشت پسماند و جلوگیری از آتش سوزی زباله در چهار شهرستان خوزستان را صادر کرد.

 معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت:  پیرو  درخواست  این اداره کل معاون حقوق عامه دادستان مرکز  استان ، دستور قضایی پاکسازی محل‌های انباشت و تخلیه پسماند در شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را صادر کرد.

فرهاد قلی نژاد افزود: این اقدام که در راستای اجرای طرح خوزستان پاکیزه و جلوگیری از آلودگی محیط زیست انجام شد، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی متولی در این چهار  شهرستان موظف به پاکسازی  محل‌های انباشت و تخلیه پسماند‌ها در مدت ۱۵ روز شدند.

وی ادامه داد:هر گونه تخلیه و انباشت پسماند‌ها در معابر و محیط‌های غیر مجاز وفق ماده ۲۰ قانون مدیریت پسماند‌ها ممنوع است و آتش سوزی پسماند‌ها یکی از مهمترین علل ایجاد آلودگی هوا در شهرستان اهواز و سایر شهرهاست.

پورسلیم معاون حقوق عامه دادستان کل استان خوزستان نیز ضمن تاکید بر پیگیری موضوع گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی مدیریت پسماند‌ها باید به وظیفه قانونی خود در مدیریت پسماند‌ها عمل نمایند و ظرف مدت ۱۵ روز محل‌های تخلیه و انباشت پسماند‌ها پاکسازی و نتیجه اعلام گردد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار