طرح دستیابی به پتانسیل عملکرد در محصول گندم در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 18 آذر 1402 | 11:06 ق.ظ
طرح دستیابی به پتانسیل عملکرد در محصول گندم در خوزستان طرح جدید دستیابی به پتانسیل عملکرد در محصول گندم در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در ۱۴ شهر خوزستان اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تا ۱۲ آذر ماه ۵۴۵ هزار و ۷۶۳ هکتار گندم در استان کشت شده است.

سیداحمدی افزود: در طرح گندم بنیان پروژه‌های کشت مستقیم، کشت کف جوی و کشت روی پشته از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تا تاریخ مذکور ۳۷ هزار و ۴۸۶ هکتار کلزا کشت شده اضافه کرد: کشت کلزای دیم به تازگی در استان آغاز شده است.

سید احمدی تصریح کرد: در طرح جهش تولید در دیم زار‌ها سطح قرارداد‌ها تاکنون به ۶۸ هزار و ۷۱۶ هکتار رسیده است که از این میزان ۷۲۹۳ هکتار بیمه شده است.

وی ادامه داد: در طرح جهش تولید ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات جهت ادوات کشاورزی مورد نیاز جذب شده است. سیداحمدی با بیان اینکه سطح چغندر قند پاییزه کشت شده در استان ۱۸ هزار و ۳۲۶ هکتار است افزود: صد درصد سطح مصوب ابلاغی از سوی وزارت در استان کشت شده است.

وی میزان توزیع بذر گندم اصلاح و بوجاری شده بین کشاورزان را ۱۰۰ هزار تن اعلام و اظهار داشت: ۲۲۴ هزار و ۶۰۶ تن کود فسفاته، اوره و پتاسه بین کشاورزان توزیع شده است.

سید احمدی گفت: ۱۰هزار و ۲۲۷ هکتار از گندم کشت شده تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفته است.

وی به طرح جدید دستیابی به پتانسیل عملکرد در محصول گندم که کار مشترکی بین تحقیقات و آموزش کشاورزی، ترویج و معاونت تولیدات گیاهی می‌باشد اشاره و اضافه کرد: ۱۷ سایت آبی و ۳ سایت دیم در مجموع به مساحت ۳۰ هکتار در ۱۴ شهرستان طی این طرح اجرا می‌شود که در آن هر کشاورز پیشرو ۲۵ نفر را در زیرمجموعه خود خواهد داشت و همه اقداماتی که در مزرعه خود انجام میدهد به کشاورزان زیر مجموع خود انتقال می دهد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار