تزریق واکسن تنها راه در امان ماندن از خطرات کرونا

تاریخ انتشار: سه شنبه 28 شهریور 1402 | 09:08 ق.ظ
تزریق واکسن تنها راه در امان ماندن از خطرات کرونا متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری:با توجه به اینکه مدت زیادی از آخرین موج بیماری کرونا گذشته است اما تنها راه در امان ماندن از خطرات بیماری، تزریق واکسن است.

با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز، پایان سفر‌های تابستانه و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه، مدیران و روسای بیمارستان‌های دانشگاهی و مسئولین واحد‌های ستادی در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

دکتر سید محمد علوی گفت: در خصوص سویه جدید کرونا، وضعیت نگران کننده نیست، اما با توجه به اینکه اربعین را پشت سر گذاشته‌ایم و تردد جمعیتی زیادی در استان خوزستان صورت گرفت، از سوی دیگر مدارس در حال بازگشایی هستند و ضرورت تشکیل ستاد کرونا بیش از پیش احساس می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد اندکی در خوزستان وجود دارند که نوبت‌های سوم به بعد واکسن خود را تزریق نکرده‌اند و کسانی که باید نوبت چهارم واکسن را دریافت کنند، حدود ۱۱ درصد هستند.

علوی بیان داشت: با توجه به اینکه مدت زیادی از آخرین موج بیماری گذشته، لازم است هم‌استانی‌های عزیز توجه داشته باشند که تنها راه در امان ماندن از خطرات بیماری، تزریق واکسن است.

این عضو هیات علمی دانشگاه گفت: کسانی که تا به حال واکسن دریافت نکرده‌اند، در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن اقدام کرده و افراد سالمند با بیماری‌های زمینه‌ای که بیش از شش ماه از آخرین واکسن آن‌ها گذشته نیز اقدام به تزریق واکسن کنند.

دکتر سید محمد علوی در پایان گفت: در حال حاضر علاوه بر موارد ذکر شده، توصیه دیگری در خصوص مواجهه با بیماری کرونا ابلاغ نشده، چرا که بیماری از حالت اضطرار خارج شده است، اما با توجه به مسائل مطرح شده، پیش بینی می‌شود مشکلاتی به وجود آید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار